Α' Τάξη

Λογοτεχνία και Δημιουργική Γραφή

Αξιοποιήθηκε η προϋπάρχουσα γνώση  και δόθηκε η δυνατότητα να  βιώσουν  οι μαθητές τη Λογοτεχνία ως μία δυναμική εμπειρία,  με τελικό αποτέλεσμα την ατομική δημιουργία. Με τη Δημιουργική Γραφή επικοινώνησαν με τους άλλους , κατέθεσαν συναισθήματα και προβληματισμούς. Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας υπήρξε η πλούσια παραγωγή ακροστιχίδων και ποιημάτων"

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Αθανασία Μπαλαδήμα

Ακολουθεί το ψηφιακό βιβλίο:
 

Ψηφιακό Βιβλίο - Λογοτεχνία & Δημιουργική Γραφή

 


 ΙΣΤΟΡΙΑ Α ΤΑΞΗ ( Α1 ΤΜΗΜΑ)

Οι μαθητές/μαθήτριές μας με αφορμή την ενότητα του 5ου κεφαλαίου του βιβλίου τους « τα εργαστήρια» γύρισαν το χρόνο πίσω και προσπάθησαν να ζωντανέψουν την καθημερινή ζωή των τεχνιτών του 5ου αι. π.Χ. Ως γνωστόν, τα εργαστήρια αποτελούσαν πόλο έλξης των πολιτών, την εποχή εκείνη, οι οποίοι σύχναζαν σε αυτά, συζητούσαν τα προβλήματά τους, σχολίαζαν την πολιτική επικαιρότητα και έπαιρναν αποφάσεις, που καθόριζαν, συχνά ,την τύχη των πολιτικών ανδρών της Αθήνας. Με άλλα λόγια, λειτουργούσαν ως τόπος πολιτικών ζυμώσεων και ανταλλαγής απόψεων και ενίοτε έπαιζαν καθοριστικό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις της δημοκρατικής Αθήνας. Θα τολμούσαμε να τα παραλληλίσουμε με τα καφενεία της νεότερης Ελλάδας. Με αφετηρία τα στοιχεία αυτά , τα παιδιά παρουσίασαν στην τάξη τους ένα δρώμενο με πρωταγωνιστές Αθηναίους πολίτες , θαμώνες των εργαστηρίων. Στη συγκεκριμένη σκηνή παρακολουθούμε όσα διαδραματίζονται στο εργαστήρι του υποδηματοποιού Ξενοκράτη. Ο οποίος έρχεται αντιμέτωπος με τις ιδιοτροπίες του πελάτη του, Καλλία, του πλούσιου χορηγού. Ο Καλλίας παραπονείται για τα υπέρογκα έξοδα που πρέπει να καλύψει για τους θεατρικούς αγώνες που του έχει αναθέσει η πολιτεία, στο πλαίσιο του φορολογικού συστήματος των Λειτουργιών. Έτσι, « τα βάζει» με τον Περικλή, επειδή προσπαθεί , όπως λέει, να εξισώσει τους πλούσιους με τους φτωχούς. Παρεμβαίνει όμως ο δημοκρατικός Δημόφαντος προκειμένου να τον καθησυχάσει και να αποκαταστήσει τα πράγματα . Τέλος, ο Νεοκλής πλέκει το εγκώμιο του Περικλή και της Δημοκρατίας ατενίζοντας αισιόδοξα το μέλλον της πόλης του…θα πραγματοποιηθεί άραγε το όραμά του; Στη συνέχεια της προσπάθειάς τους, τα παιδιά φιλοτέχνησαν τα πρόχειρα σκηνικά της παράστασης, υποδύθηκαν ρόλους , αυτοσχεδίασαν με παιγνιώδη διάθεση και παρουσίασαν, με τρόπο χιουμοριστικό, το μονόπρακτο στους συμμαθητές τους.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αθανασίου Παρασκευή

Δείτε το σενάριο: εδώ


ΙΣΤΟΡΙΑ Α ΤΑΞΗ( ΤΜΗΜΑ : Α1, Α3)

Α. Στο 4ο κεφάλαιο του βιβλίου (Η πόλη- κράτος και η εξέλιξη του πολιτεύματος) ζητήθηκε από τους μαθητές να γράψουν θεατρικούς διαλόγους με πρωταγωνιστές εκπροσώπους των διαφόρων πολιτευμάτων, οι οποίοι προσπαθούν να υπερασπιστούν την ορθότητα των πολιτικών θέσεων και απόψεων που πρεσβεύει το πολίτευμά τους. Οργανώθηκε, ουσιαστικά, ένας αγώνας λόγου μεταξύ τους, που σκοπό είχε να αναδείξει τις ιδιαιτερότητες του κάθε πολιτεύματος , τις αδυναμίες αλλά και τα πλεονεκτήματά του έναντι των υπολοίπων. Κάποιοι μαθητές επέλεξαν να παρουσιάσουν ένα στιγμιότυπο από το συμβούλιο των ολιγαρχικών, σε ζωγραφική απεικόνιση. Κάποιοι άλλοι προτίμησαν να παρουσιάσουν την ανατροπή της βασιλείας με τη μορφή φάρσας , με εξαιρετική γραφιστική επένδυση, στην οποία υπάρχουν πολλοί αναχρονισμοί. Ο βασιλιάς Λαέρτης φιλοξενεί στο παλάτι του τον πάμφτωχο Αίγισθο και μετά από πολλά αναπάντεχα συμβάντα δεν καταφέρνει να διατηρήσει την εξουσία του. Ο έκπτωτος βασιλιάς βρίσκεται ξαφνικά στο δρόμο , στερείται ακόμη και τα αναγκαία, θα καταφέρει ,τελικά, να επιβιώσει; Όσο για τον ενδεή Αίγισθο, τα πράγματα είναι ευκολότερα αφού ο ίδιος έχει « ψηθεί» στο καμίνι της πενίας. Στη συνέχεια, οι ομάδες παρουσίασαν τις εργασίες τους στην ολομέλεια της τάξης με τη μορφή θεατρικού παιχνιδιού. Ακολούθησε αξιολόγηση των εργασιών και συζήτηση με στόχο την ανατροφοδότηση των ομάδων.

Β. Στο 4ο κεφάλαιο (Οι πανελλήνιοι δεσμοί- ολυμπιακοί αγώνες) οι μαθητές ασχολήθηκαν με την ενότητα : ολυμπιακοί αγώνες, η οποία κέντρισε, ιδιαίτερα, το ενδιαφέρον τους. Παίρνοντας αφορμή από τη 2η ερώτηση του βιβλίου τους, προσπάθησαν να εντοπίσουν τις διαφορές που παρουσιάζουν οι σύγχρονοι ολυμπιακοί αγώνες από τους αντίστοιχους αρχαίους. Για το σκοπό αυτό έκαναν μια έρευνα και αποτύπωσαν τα « ευρήματά» τους σε ψηφιακή εργασία με τη μορφή power point.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αθανασίου Παρασκευή

Ακολουθούν ενδεικτικά κάποιες από τις εργασίες τους:

Εργασία Γεωργίας Μαντά

Εργασία Ταλαβερίδη Βασίλη