Εκπαιδευτικές Επισκέψεις

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2019-2020

                                    

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

Ημέρα σχολικού αθλητισμού

Όλες οι τάξεις του σχολείου θα επισκεφθούν το AthleticPark του Δήμου Εκάλης 

και θα παρακολουθήσουν τρίωρο αθλητικό πρόγραμμα.

Την Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019 όλες οι τάξεις του σχολείου μας επισκέφθηκαν τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου Εκάλης στο πλαίσιο της Μέρας Σχολικού Αθλητισμού. Υπό το σύνθημα «ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΑΘΛΗΣΗ - ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ» -το οποίο και έθεσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη συγκεκριμένη ημέρα -ειδικοί προπονητές οργάνωσαν για τους μαθητές μας ποικίλες αθλητικές δραστηριότητες με τους ακόλουθους βασικούς στόχους: α)  την ενίσχυση του υγιεινού τρόπου ζωής (άσκηση και υγιεινή διατροφή), β)την τόνωση των αξιών που ενσαρκώνει ο αθλητισμός, δηλαδή την ευγενή άμιλλα, τον υγιή ανταγωνισμό, την προσπάθεια του να γίνεσαι κάθε μέρα ο ίδιος καλύτερος,  να ξεπερνάς τον ίδιο σου τον εαυτό. Υπήρξε  μία μέρα χωρίς μαθήματα, αφιερωμένη στην άθληση και στον υγιεινό τρόπο ζωής που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις σε μαθήτριες , μαθητές και διδακτικό προσωπικό.

 

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019/ Εκκλησιασμός: Εισόδια Θεοτόκου

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2019

              Α Γυμνασίου: επίσκεψη στο θεματικό πάρκο « Οι άθλοι του Ηρακλή»

          στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου

558

 Τα παιδιά συμμετείχαν βιωματικά, με τη βοήθεια των «ξεναγών» και ερμηνευτών, σε ένα ανεπανάληπτο ταξίδι στον χρόνο και στον χώρο. Η επίσκεψη στο θεματικό πάρκο αποτέλεσε γι αυτά μια μοναδική ευκαιρία για «γνωριμία» με τον συναρπαστικό κόσμο της Ελληνικής Μυθολογίας, τους 12 θεούς του Ολύμπου, τους ημίθεους, τα μυθικά τέρατα, τους ήρωες, τους ανθρώπους, τις συνήθειες και τις αντιλήψεις εκείνης της εποχής.

Στόχος στο τέλος αυτής της συναρπαστικής διαδρομής, μέσα από ένα μουσείο και την τεράστια «Αίθουσα των Άθλων», ήταν η κατάκτηση από όλους του 13ου Άθλου. 

Β Γυμνασίου: επίσκεψη στο Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής στο Μοσχάτο

559

m1 m2

Η εκπαιδευτική ξενάγηση είχε διάρκεια 1 ώρα και περιελάμβανε:

ιστορική αναδρομική στην εξέλιξη της πληροφορικής, επίδειξη των εξαρτημάτων (λυχνίες) που χρησιμοποιήθηκαν στους πρώτους υπολογιστές ,παρουσίαση των πρώτων προσωπικών υπολογιστών (PC) ,επίδειξη της χρήσης των πρώτων μικροϋπολογιστών, «φόρτωση» παιχνιδιού σε υπολογιστή 30ετίας ,παρουσίαση συμβατών υπολογιστών με τους IBM ,παρουσίαση παιχνιδοκονσολών και των πρώτων pc games,, παρουσίαση των πρώτων φορητών υπολογιστών, παρουσίαση των πρώτων αποθηκευτικών μέσων (διάτρητες κάρτες, μαγνητικές ταινίες, κασέτες, ταινίες), παρουσίαση σκληρών δίσκων τεραστίων διαστάσεων ,παρουσίαση μνημών (ROM & RAM) υπολογιστών της δεκαετίας του ΄60,ιστορική αναδρομή της εξέλιξης του internet και επίδειξη χρήσης των πρώτων modems.

«Ανάψτε μια λυχνία, ακούστε τον ήχο του modem, γράψτε λίγες γραμμές κώδικα σε έναν παλιό υπολογιστή, «φορτώστε» ένα βιντεοπαιχνίδι από κασέτα?» ,αυτά ήταν μερικά από τα διαδραστικά σημεία της ξενάγησης.

 

    Γ Γυμνασίου: Ίδρυμα   Ευγενίδου, όπου οι μαθητές θα παρακολουθήσουν σε ομάδες

δύο προγράμματα με τίτλο Μαζί οργανώνουμε τη σχολική βιβλιοθήκη μας

 και Ιστορία της Γραφής 

Η Γ Γυμνασίου- χωρισμένη σε δύο ομάδες- στο Ίδρυμα Ευγενίδου πήρε μέρος σε δύο εκπαιδευτικά προγράμματα της Βιβλιοθήκης του Ιδρύματος. Η πρώτη ομάδα μαθητών συμμετείχε στο πρόγραμμα με τίτλο « Η ιστορία της γραφής». Το βιωματικό αυτό εργαστήρι ταξίδεψε τους μαθητές και τις μαθήτριες πίσω στον χρόνο, μέσα από τα μονοπάτια της ιστορίας της γραφής. Έτσι γνώρισαν τα διάφορα είδη γραφής, χρησιμοποίησαν δημιουργικά τα «υλικά της γραφής» που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος διαχρονικά και κατανόησαν τη συμβολή της γραφής στην ανάπτυξη και διάδοση των επιστημών, καθώς και στην εξέλιξη του πολιτισμού γενικότερα.

Ξεκίνησαν μία διαδρομή από τις σπηλαιογραφίες, την ανακάλυψη της σφηνοειδούς γραφής, τα ιερογλυφικά της Αιγύπτου, τη γέννηση του ελληνικού αλφαβήτου, την εφεύρεση της τυπογραφίας έως και τις ηλεκτρονικές συσκευές ανάγνωσης (e-book readers).

Η δεύτερη ομάδα μαθητών και μαθητριών συμμετείχε στο πρόγραμμα «Μαζί οργανώνουμε τη σχολική βιβλιοθήκη μας». Συμμετέχοντας σε δραστηριότητες σχετικές με τη βιβλιοθηκονομική επεξεργασία υλικού, ανακάλυψαν τη μεθοδολογία και τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας μίας βιβλιοθήκης κι έτσι κατανόησαν τις βασικές βιβλιοθηκονομικές εργασίες (κυρίως καταλογογράφηση και ταξινόμηση) που απαιτούνται για την επεξεργασία του υλικού (βιβλία, οπτικοακουστικό υλικό κ.λπ.), αλλά και τους διαφορετικούς τρόπους που αυτές μπορούν να υλοποιηθούν, αναλόγως με τις ανάγκες της εκάστοτε σχολικής βιβλιοθήκης.Επιπλέον, αξιοποιώντας ένα ελεύθερα διαθέσιμο λογισμικό διαχείρισης βιβλιοθήκης, επιχείρησαν να προσαρμόσουν όσα ανακάλυψαν και έμαθαν , κατά τη διάρκεια του προγράμματος, στις ανάγκες της δικής τους σχολικής συλλογής.

555

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2019

       Όλες οι τάξεις του σχολείου θα παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση

                    « Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα» του Σάιμον Στήβενς

στο θέατρο Τζένη Καρέζη 

557

Την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2019 όλες οι τάξεις του σχολείου μας παρακολούθησαν στο Θέατρο « Τζένη Καρέζη» τη θεατρική παράσταση « Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα;» του Σάιμον Στήβενς.

Υπόθεση:       Είναι 7 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα. Ο 15χρονος Κρίστοφερ στέκεται δίπλα στον σκοτωμένο σκύλο της γειτόνισσάς του, της κ. Σίαρς. Η κ. Σίαρς θα καλέσει την αστυνομίακαι ο Κρίστοφερ για πρώτη φορά στη ζωή του θα οδηγηθεί στο αστυνομικό τμήμα, όπου θα του γίνει σύσταση.   Παρά την απαγόρευση του πατέρα του, ο Κρίστοφερ αποφασίζει να λύσει το μυστήριο του σκοτωμένου σκύλου, γιατί πιστεύει πως ο δολοφόνος πρέπει να βρεθεί και να τιμωρηθεί. Με την ενθάρρυνση της δασκάλας του, θα καταγράψει όλα τα στοιχεία που θα συγκεντρώσει σ? ένα βιβλίο, που θα γίνει και θεατρικό έργο για τη σχολική γιορτή...   Ο Κρίστοφερ έχει φοβερό μυαλό και εξαιρετικές ικανότητες στα μαθηματικά, σκοντάφτει όμως στα απλά πράγματα της καθημερινής ζωής. Δεν έχει τολμήσει ποτέ να απομακρυνθεί μόνος του από το σπίτι του, δεν ανέχεται να τον αγγίζει κανείς και δεν εμπιστεύεται τους ξένους.   Η αστυνομική του έρευνα, που θα τον βγάλει για πρώτη φορά έξω από το σπίτι του, θα φέρει τη ζωή του τα πάνω κάτω. Ο Κρίστοφερ θα βρει τη χαμένη μητέρα του, θα καταλάβει πως η αγάπη των δικών του είναι μπερδεμένη με μυστικά και ψέματα και θα συνειδητοποιήσει τις δυνάμεις που θα του επιτρέψουν να προχωρήσει στη ζωή...

Πρόκειται για μια γλυκόπικρη ιστορία για τον αυτισμό, την εφηβεία, τις διαλυμένες οικογένειες και τα μαθηματικά, εμπνευσμένη από το πολυβραβευμένο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μαρκ Χάντον.

Μετά το τέλος της παράστασης και τα παρατεταμένα χειροκροτήματα , οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τον ταλαντούχο πρωταγωνιστή της παράστασης Γιάννη Νιάρρο , που έδωσε πραγματικό ρεσιτάλ ηθοποιίας , ερμηνεύοντας τον δεκαπεντάχρονο   αυτιστικό Κρίστοφερ . Τα ερωτήματα που έθεσαν στον νεαρό ηθοποιό ήταν ποικίλα:

·       Πώς ακριβώς μελέτησε τον αυτισμό για ν? αποδώσει με επιτυχία το ρόλο του;

·       Είχε σκέψεις αν θα έπρεπε να δεχτεί ή όχι τον ρόλο, όταν του τον πρότειναν;

·       Πόσο καιρό « δούλεψε» , για να «οικειοποιηθεί» την προσωπικότητα του Κρίστοφερ;

Μαθητές και εκπαιδευτικοί φύγαμε από το θέατρο με τις καλύτερες εντυπώσεις.

 

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2019

Εκκλησιασμός και Χριστουγεννιάτικη γιορτή

(βλέπε ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-Εορτές-Χριστούγεννα) 

556 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου /Αργία

Εορτή του πολιούχου του Περιστερίου Αγίου Αντωνίου

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 

Σχολική εορτή των Τριών Ιεραρχών

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2020 ( Τσικνοπέμπτη)

Α Γυμνασίου και Β Γυμνασίου: Θεατρική παράσταση

"Ήμουν παιδί του '21" στο θέατρο Ακροπόλ 

Την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2020 η Α και η Β Γυμνασίου του σχολείου μας παρακολούθησε τη θεατρική παράσταση « Ήμουν παιδί το ?21 με τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη» της Ειρήνης Ιακώβου, η οποία όχι μόνον έγραψε το θεατρικό έργο, αλλά και το σκηνοθέτησε. 

Με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του ?21, η δημιουργός έπλασε ένα ιστορικό παραμύθι με δραματικά και κωμικά στοιχεία, που αφήνει στους θεατές πολλαπλά μηνύματα για τις αξίες της ζωής. 

ΥΠΟΘΕΣΗ 

Ο Λάμπρος, γέροντας πια, κάνει μια αναδρομή ζωής. Θυμάται τα παιδικά του χρόνια και τις ηρωικές στιγμές που βίωσε δίπλα στο Γέρο του Μοριά. Σαν έβγαλε ένα τόσο δα μουστακάκι, έγινε κλέφτης στο βουνό, για ν? αναπνεύσει μια "σπιθαμή" ελευθερίας. Τα χρόνια του μεγάλου ξεσηκωμού είναι γι αυτόν και τα χρόνια της πρώτης του αγάπης. Ο Λάμπρος κι η Μαριώ με το σπαθί και τον έρωτα ζουν τη φωτιά της Επανάστασης του 1821.
Η πατρίδα σιγά σιγά λευτερώνεται χάρη στο μεγαλοφυές σχέδιο του στρατηγού Κολοκοτρώνη στα στενά των Δερβενακίων. Δεκαπέντε μήνες ενωμένοι Έλληνες, κατάφεραν τα ακατόρθωτα! Σε όλη τη διάρκεια της παράστασης οι Έλληνες, ακόμα και μέσα από στην ορμή της μάχης, γλεντούν για τη λευτεριά, γλεντούν και για την αγάπη. 

Κατά κοινή ομολογία ήταν μια υπέροχη ιστορική παιδική παράσταση. Ιδιαίτερα ευρηματικά τα σκηνικά , κουστούμια της εποχής, εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς, σε ένα πολύ ζεστό και φιλικό περιβάλλον, που δεν κούρασε ούτε λεπτό. Χαρήκαμε, γελάσαμε και συμμετείχαμε στην παράσταση. Ισορρόπησε απόλυτα το κωμικό με το πατριωτικό στοιχείο. Η μουσική ήταν και αυτή επιβλητική.  Άριστα δομημένη σκηνοθεσία.

Γ Γυμνασίου: Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού Φιλιώς Χαϊδεμένου 

Την ίδια μέρα, η Γ Γυμνασίου , στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, επισκέφθηκε το «Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού Φιλιώς Χαϊδεμένου» στο Δ. Νέας Φιλαδέλφειας. Εκεί οι μαθήτριες και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία- μέσα από τα εκθέματα που συνέλεξε η πρόσφυγας από τη ΣμύρνηΦιλιώ Χαϊδεμένου ? να γνωρίσουν τη Μικρασιατική Καταστροφή, αλλά και να προσεγγίσουν στοιχεία πολιτισμού που έφεραν μαζί τους οι πρόσφυγες.

Η επίσκεψη αυτή βοήθησε επιπλέον να κατανοήσουμε το ευρύτερο κοινωνικό πρόβλημα της προσφυγιάς, που αντιμετώπισαν πολλές φορές οι Έλληνες στην Ιστορία τους , αλλά και να το συσχετίσουμε με τη σύγχρονη πραγματικότητα.

 

ΜΑΡΤΙΟΣ

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2020/ Καθαρά Δευτέρα

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020 ( Εθνική Επέτειος)

( Η σχολική εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την παραμονή, Τρίτη 24 Μαρτίου 2020)  

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

Παρασκευή 3 Απριλίου 

Α΄και Γ΄ Γυμνασίου: Paradise Park στη Μεταμόρφωση

Γ Γυμνασίου: Προγράμματα της Βουλής των Ελλήνων

?  «Όψεις του ελληνικού κοινοβουλευτισμού (1821 ? 1989)» Ώρα:11:00π.μ-12:30μ.μ.

?  «Ο Ρήγας και η Επανάσταση» Ώρα : 12:00-13:30μ.μ. 

 

9 ή 10 Απριλίου 2020: εκκλησιασμός πριν τις διακοπές του Πάσχα

11 Απριλίου έως και 26 Απριλίου 2020: διακοπές  Πάσχα

 

ΜΑΙΟΣ

Ημερήσια εκδρομή και τριήμερες

 

 

 

 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ  2018-2019

 

  12 Οκτωβρίου 2018

Όλο το σχολείο στο πλαίσιο της  αφιερωμένης ημέρας στον αθλητισμό  θα επισκεφθεί το Paradise Park.

ath

Προπονητές- καθηγητές Φυσικής Αγωγής εξήγησαν και δίδαξαν στα παιδιά ποικιλία αθλημάτων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες όχι μόνο αθλήθηκαν, αλλά και ψυχαγωγήθηκαν. Παράλληλα βίωσαν την ευχαρίστηση που νιώθει κανείς όταν συναγωνίζεται δίκαια  

21 Νοεμβρίου 2018 

Εισόδια της Θεοτόκου (Εκκλησιασμός τις δύο πρώτες ώρες)

 

4 Δεκεμβρίου 2018

Α΄ τάξη: Το Μουσείο Μετεωριτών πάει ... σχολείο

Οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν το μεγαλείο του Σύμπαντος, κατανόησαν έννοιες όπως του κομήτη, του αστεροειδούς, του μετεωρίτη και άλλων με τη βοήθεια του υπευθύνου και συντονιστή του Μουσείου κ. Τάκη Θεοδοσίου.

Παράλληλα μέσω βιωματικών δράσεων ? προβολή, ζωντανή επαφή με κομμάτια μετεωριτών, μικρός διαγωνισμός- εντυπωσιάστηκαν με την ιστορία του Ηλιακού μας Συστήματος, καθώς είχαν την ευκαιρία να αγγίξουν από κοντά και να επεξεργαστούν μετεωριτικό υλικό ηλικίας 4.567 δισεκατομμυρίων ετών, το οποίο δημιούργησε το ηλιακό μας σύστημα!

Β΄ τάξη: Μουσείο Αυτοκινήτου (εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κυκλοφορώ υπεύθυνα)

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Μια ενδιαφέρουσα επίσκεψη πραγματοποίησε το 1ο Γυμνάσιο Περιστερίου στις 04/12/2018. Προορισμός της επίσκεψης ήταν το Μουσείο Αυτοκινήτου, στην οποία συμμετείχαν μαθητές/τριες της Β΄ Γυμνασίου, με συνοδούς καθηγητές τον κ. Αργυρό Βασίλειο, κα Ζορμπά Αμαλία και κα Μαργέλου Ανθή. 

Στο εν λόγω Μουσείο, τα παιδιά και οι συνοδοί καθηγητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια εξαιρετικού ενδιαφέροντος παρουσίαση σχετικά με την ασφαλή οδηγική συμπεριφορά, καθώς και τους τρόπους πρόληψης ατυχημάτων και δυστυχημάτων. Η παρουσίαση εμπλουτιζόταν και με βιωματικό παιχνίδι. 

Στην συνέχεια, πραγματοποιήθηκε περιδιάβαση-ξενάγηση στο Μουσείο Αυτοκινήτου. Εκεί δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές/τριες και στους συνοδούς καθηγητές να απολαύσουν «εκ του σύνεγγυς» και να μελετήσουν την ζωντανή ιστορία του αυτοκινήτου, έτσι όπως αυτή ξετυλίχθηκε μπροστά τους μετά από αντιπροσωπευτικά αυτοκίνητα- «αντίκες» από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι τη δεκαετία του ΄70-80.

 

Γ΄ τάξη: Στρατιωτική σχολή Ευελπίδων

 100200

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΕΥΕΛΠΙΔΩΝ(Σ.Σ.Ε.)                            

                             Το κτήριο της πρώτης Σχολής Ευελπίδων στο Ναύπλιο

            Στις 04 Δεκεμβρίου 2018, ημέρα Τρίτη και από ώρα 08:00 π.μ. έως και 13:30 μ.μ. πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη των μαθητών της Γ' τάξεως στην Σ.Σ.Ε., ικανοποιώντας εκπαιδευτικό σκοπό.

Επιτεύχθηκαν οι παρακάτω στόχοι:

  1. Εφαρμογή του 1ου κεφαλαίου του μαθήματος πληροφορικής Γ' γυμνασίου με τίτλο :

? Ανάλυση του προβλήματος: Οργάνωση Εκπαιδευτικής Εκδρομής?

  1. Αναλυτική ενημέρωση περί :

               2.1 ) τρόπου εισαγωγής μαθητών στην Σ.Σ.Ε.

           2.2) μεθόδου εκπαίδευσης ( στρατιωτικής και ακαδημαϊκής) από αξιωματικό της σχολής   μέσω αναλυτικής παρουσίασης με χρήση power point.

  1. Ξενάγηση στις σύγχρονες εγκαταστάσεις, όπως το αμφιθέατρο, το γυμναστήριο, το κολυμβητήριο, τους κοιτώνες, τις αθλοπαιδιές, την εκκλησία και τον χώρο εστίασης.
  2. Ξενάγηση στο ιστορικό μουσείο της σχολής.
  3. Οι μαθητές συνδύασαν την μάθηση με θετικά συναισθήματα.
  4. Οι ίδιοι οι μαθητές- μετά από συγκεκριμένη προετοιμασία που έγινε στο μάθημα της Πληροφορικής- πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια της διαδρομής είδος ξενάγησης- ενημέρωσης σχετικής με την ονομασία των οδών που διασχίζαμε και των περιοχών που επισκεφθήκαμε(λ.χ. Περιστέρι, Κηφισός, Φάληρο, Βάρη) .      Υπήρξε μια ζωντανή αλληλεπίδραση μεταξύ των αξιωματικών και των μαθητών για θέματα τα οποία αφορούσαν την Σ.Σ.Ε. (στρατιωτική, ακαδημαϊκή και επαγγελματική καριέρα).Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μία ζεστή φιλοξενία, καθώς οι ιθύνοντες της Σχολής πρόσφεραν ένα όμορφο κέρασμα-πρόγευμα στους μαθητές και τις συνοδούς καθηγήτριες.Οι μαθητές ολοκλήρωσαν την επίσκεψη αποκομίζοντας τις καλύτερες εντυπώσεις!  Μία εβδομάδα μετά την επίσκεψη και με σκοπό την επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων της , στο μάθημα της πληροφορικής αναστοχασθήκαμε επί του θέματος και καταλήξαμε στα παραπάνω συμπεράσματα.

 

21 Δεκεμβρίου 2018

Εκκλησιασμός ? Γιορτή Χριστουγέννων

(βλέπε ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-Εορτές-Χριστούγεννα) 

29 Ιανουαρίου 2019

Η Α΄ και η Β΄ τάξη θα παρακολουθήσουν στο θέατρο Ακροπόλ την παράσταση

«Ένα παιδί μετράει τ΄ άστρα»

 

Με το σχολείο μου είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την παράσταση « Ένα παιδί μετράει τ? άστρα», θεατρική διασκευή του ομώνυμου λογοτεχνικού έργου του Μενέλαου Λουντέμη στο θέατρο Ακροπόλ. 

Το έργο αφορούσε τον Μέλιο, ένα παιδί που ήταν ορφανό και φτωχό. Η δίψα του για μάθηση τον παρότρυνε, παρά τα εμπόδια, να ονειρεύεται να πάει σχολείο και να μάθει να διαβάζει. . Ο μοναδικός που είχε κατανοήσει και συμμεριζόταν τα ενδιαφέροντά του ήταν ο δάσκαλος του χωριού, ο οποίος μάλιστα τον βοήθησε . Καθώς όμως δούλευε, το αφεντικό του δεν του επέτρεπε να διαβάζει βιβλία, με τη δικαιολογία πως του αποσπούσαν την προσοχή.

Μια μέρα ο ήρωάς μας αποφάσισε να εγκαταλείψει το χωριό του και να πάει στην πόλη. Μόλις έφτασε στην πόλη , αναζήτησε ένα σπίτι για να μείνει. Πράγματι το βρήκε: ήταν το σπίτι ενός ηλικιωμένου ζευγαριού. Την πρώτη μέρα που βρέθηκε στον χώρο του σχολείου του ζητήθηκε να γράψει ένα δοκιμαστικό τεστ, για να διαγνώσουν το γνωστικό του επίπεδο. Αν και τα κατάφερε , ο διευθυντής του σχολείου τον εμπόδιζε να φοιτά, γιατί ήταν φτωχός. Ωστόσο ένας από τους δασκάλους, προβλέποντας την εξέλιξή του, τον βοήθησε πολύ. Αν και τα προβλήματα στον σχολικό χώρο ήταν καθημερινά, εκείνος κατάφερε να τα ξεπεράσει και στο τέλος επέτυχε αυτό που ονειρευόταν.

Όλοι οι ηθοποιοί κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια να αποδώσουν όσο το δυνατόν καλύτερα τους ρόλους τους και να αναπαραστήσουν την εποχή κατά την οποία διαδραματιζόταν το έργο. Αυτό ακριβώς παράλληλα με την αγωνία που υπήρχε έντονη ήταν που με ενθουσίασαν.

Μετά από αυτήν τη θεατρική παράσταση συνειδητοποίησα πως δεν πρέπει να τα παρατάμε για κανέναν λόγο. Θα συμβούλευα όσα παιδιά μπορούν να διαβάσουν το βιβλίο ή να παρακολουθήσουν την παράσταση , για να πάρουν τα θετικά μηνύματα της αξίας της προσπάθειας και της επιμονής.

                                                 Χρήστος Φραγκισκάτος, μαθητής του Α3


Η Γ΄ τάξη θα παρακολουθήσει στο θέατρο Κνωσός την παράσταση «Ελένη» του Ευριπίδη

Την Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019 η Γ τάξη του Γυμνασίου μας παρακολούθησε στο θέατρο «Κνωσός» τη θεατρική παράσταση Ελένη του Ευριπίδη. Είχε δηλαδή την ευκαιρία να δει να εξελίσσεται πάνω στη σκηνή το κείμενο που μελετά στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής από μετάφραση,

Στην έναρξη της παράστασης, σε  μαγνητοσκοπημένη συνέντευξη του φιλολόγου, κριτικού και μεταφραστή Κώστα Γεωργουσόπουλου, έγινε σύντομη αναφορά στη σημασία της τραγωδίας  και  στο φαινόμενο Ελένη: την πορεία, δηλαδή,  της ηρωίδας από τη δαιδαλώδη περιοχή του μύθου στον κόσμο των συμβόλων, που γοήτευσε τους ποιητές όλων των αιώνων από τον Όμηρο ως τον Σεφέρη.

Η συγκεκριμένη  παράσταση φάνηκε να υπηρετεί και να ερμηνεύει το κείμενο του Ευριπίδη χωρίς περικοπές ή διασκευές, σε καλή νεοελληνική μετάφραση του συγγραφέα Τάσου Λέρτα  με κλασική σκηνοθετική προσέγγιση. Πιστεύουμε πως υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχής η ανασύνθεση και η κατανόηση από τους μαθητές των αρχαίων ελληνικών προτύπων και αξιών, όπως αυτά προβάλλονται στη συγκεκριμένη τραγωδία.

100      200

 

17 Ιανουαρίου 2019 

Αργία (Πολιούχος Άγιος Αντώνιος)

 

30 Ιανουαρίου 2019

Τριών Ιεραρχών

 

20 Φεβρουαρίου 2019 

Η Α΄, η Β΄ και η Γ΄ τάξη θα παρακολουθήσουν στο θέατρο Ακάδημος την παράσταση

«Παραμύθι χωρίς όνομα» 

Το θέατρο είναι ένα κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού ήδη από τ? αρχαία χρόνια. Είναι θέαμα ευχάριστο , ωραίο, αλλά και γεμάτο μηνύματα. Έτσι ήταν και η παράσταση που παρακολουθήσαμε με το σχολείο μου στο θέατρο Ακάδημος. « Παραμύθι χωρίς όνομα» ο τίτλος της, μια θεατρική διασκευή του ομώνυμου έργου της Πηνελόπης Δέλτα.

Η ιστορία του έργου αφορά ένα πριγκιπόπουλο που κατοικεί στο βασίλειό του μαζί με τους γονείς και τις τρεις αδερφές του. Όμως ο πατέρας του , εγωιστής και τσιγκούνης, άφησε το βασίλειο να οδηγηθεί στην καταστροφή. Πλέον στρατός και στόλος είναι ανύπαρκτοι, τα σημαντικά πρόσωπα του παλατιού και οι εκπρόσωποι του βασιλιά έχουν φύγει σε άλλες χώρες, παντού κυριαρχούν η φτώχεια και η πείνα. Ο βασιλιάς περιφρονείται από τους άρχοντες των άλλων βασιλείων .

Το πριγκιπόπουλο ξεκινά με τη μεγαλύτερη αδερφή του μια εξερεύνηση στο βασίλειο , για να διαπιστώσουν με τα ίδια τους τα μάτια την κατάσταση. Βλέπουν λοιπόν πως η αδικία και η κλεψιά , η διαφθορά και η ασυδοσία παίζουν πρωταρχικό ρόλο στη ζωή των κατοίκων. Αποφασίζει έτσι ο πρίγκιπας να σώσει το βασίλειό του από την ολική και οριστική καταστροφή. Τότε όμως είναι που ο βασιλιάς του διπλανού βασιλείου- που είναι και θείος του- τους επιτίθεται. Το πριγκιπόπουλο συγκεντρώνει τον λαό του και με τα λίγα εφόδια που διαθέτει κερδίζει τη μάχη! Παράλληλα, ερωτεύεται ένα νεαρό κορίτσι, τη Γνώση. Τελικά, ο πατέρας του τον στέφει βασιλιά της χώρας κι εκείνος παντρεύεται τη Γνώση.

Οι ηθοποιοί ήταν αρκετά πειστικοί στους ρόλους τους, παρά την περιορισμένη σκηνή του θεάτρου. Η υπόθεση του έργου ήταν ευρηματική και με ιδιαίτερες σύγχρονες αναφορές, αφού εστίαζε σε συγκεκριμένα καθημερινά- και επαναλαμβανόμενα- λάθη των ανθρώπων, ενώ παράλληλα μας έδινε και μαθήματα ζωής. Ο σπουδαιότερος χαρακτήρας του έργου αναντίρρητα υπήρξε ο πρίγκιπας, ο οποίος κατάφερε να κτίσει ένα καινούριο μέλλον για το βασίλειό του.

Τα κουστούμια δεν ήταν εντυπωσιακά, ενώ τα εφέ σχεδόν ανύπαρκτα. Από τεχνικής άποψης η παράσταση μειονεκτούσε σημαντικά. Ωστόσο αποδείχτηκε πως αν έχει κανείς ταλέντο, όπως οι ηθοποιοί της παράστασης, μπορεί να το αναδείξει και με τα πιο φτωχά μέσα. Αν και παράσταση με πρόχειρο σχεδιασμό λοιπόν, μας άφησε μια ευχάριστη «γεύση», μια δροσερή ανάμνηση.

                               Άννα Σικαλιά/ μαθήτρια του Α3

2  Μάρτιου 2019

Τσικνοπέμπτη

Παρουσίαση παραδόσεων για τις Απόκριες από την κ. Αθανασία Μπαλαδήμα και παραδοσιακών χορών από κ. Βάσω Παραδείση 

ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ

Διανύουμε μία περίοδο κατά την οποία ο λαός μας προετοιμάζεται να εισέλθει στην Άνοιξη, ν? αφήσει πίσω του το ψύχος του χειμώνα και να χαρεί αυτή τη μετάβαση από το σκοτάδι στο φως. Αυτό το διάστημα ταυτίζεται με τις Απόκριες.

Απόκριες ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν από την Καθαρά Δευτέρα οπότε και αρχίζει η Μεγάλη Σαρακοστή. Η λέξη Αποκριά σημαίνει αποχή από το κρέας (ετυμολογία: πρόθεση : από + ουσιαστικό: κρέας) . Η Κυριακή της Αποκριάς είναι η τελευταία Κυριακή κατά την οποία οι άνθρωποι θα καταναλώσουν κρέας για να προετοιμαστούν έπειτα με νηστεία - ψυχικά και σωματικά- για την περίοδο του Πάσχα και την Ανάσταση.

Στα λατινικά η λέξη ταυτίζεται με το καρναβάλι, καθώς και αυτή η λέξη προέρχεται από το carne, που λατινικά σημαίνει ?κρέας? και το ρήμα vale, που σημαίνει ?περνώ?.( Άρα καρναβάλι σημαίνει αφήνω το κρέας)

Η πρώτη εβδομάδα των Αποκριών- που τελειώνει την Κυριακή του Ασώτου- λέγεται και Προφωνή, επειδή παλιά προφωνούσαν, δηλαδή διαλαλούσαν ότι άρχιζαν οι Απόκριες.

Η δεύτερη εβδομάδα λέγεται Κρεατινή ή της Κρεοφάγου, επειδή έτρωγαν κρέας και δεν νήστευαν ούτε την Τετάρτη ούτε την Παρασκευή. Η εβδομάδα αυτή γιορταζόταν με γλέντια και φαγοπότια . Η Κυριακή της εβδομάδας αυτής, η Κυριακή της Απόκρεω -και συνεκδοχικά ολόκληρη η περίοδος από την είσοδο του Τριωδίου μέχρι την Καθαρά Δευτέρα- ονομάστηκε έτσι, επειδή συνηθίζεται να μην τρώνε κρέας οι Χριστιανοί, δηλαδή «να απέχουν από το κρέας».

Η τρίτη εβδομάδα λέγεται Τυρινή ή της Τυροφάγου, επειδή έτρωγαν γαλακτοκομικά προϊόντα σαν ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ κρεοφαγίας και νηστείας, για να προετοιμαστούν σιγά - σιγά για τη νηστεία της Σαρακοστής.

Η Τσικνοπέμπτη είναι η πιο ξεχωριστή ημέρα της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου ? της Κρεατινής, όπως είπαμε-, κατά την οποία, σύμφωνα με το έθιμο, στα σπίτια ψήνουν κρέας στη σχάρα, γεμίζοντας τον αέρα με τη μυρωδιά της «τσίκνας».

Η ημέρα της Πέμπτης επιλέχθηκε, σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση, διότι η Τετάρτη και η Παρασκευή είναι σημαντικές ημέρες νηστείας.

1000

Τις μέρες αυτές γίνεται το έθιμο του γλεντιού, της ψυχαγωγίας και του «μασκαρέματος», της μεταμφίεσης.

?Αυτό έχει παραμείνει από παλιές "εθνικές"-ειδωλολατρικές δηλαδή γιορτές της ρωμαϊκής εποχής,

??.γιορτές αφιερωμένες στην έκπτωση του θεού Κρόνου (Saturn) από τον Ήλιο Δία: τα λεγόμενα Κρόνια «Λουπερκάλια» και «Σατουρνάλια»

?Την καταγωγή του ωστόσο το μασκάρεμα την αντλεί και από τις αρχαιότερες «Διονυσιακές γιορτές» των Ελλήνων, όπου οι άνθρωποι μεταμφιέζονταν, χόρευαν, τραγουδούσαν πίνοντας κρασί και το κέφι έφτανε στο κατακόρυφο προς τιμή του Διόνυσου.

? Σκοπός τους ήταν να αποχαιρετίσουν το χειμώνα και το σκοτάδι που το διακατείχε και να υποδεχτούν την άνοιξη.

?Εδώ αξίζει ν? αναφέρουμε πως τα μασκαρέματα δεν έχουν καμία σχέση με την Μεγάλη Σαρακοστή και τη σημασία της Αποκριάς ,όπως αυτό φάνηκε από την ετυμολογία της λέξης που αναφέραμε. Απλά έτυχε να συνδυαστούν , επειδή η περίοδος της Σαρακοστής και του Πάσχα είναι πάντα την εποχή της Άνοιξης, οπότε και γινόταν ο αποχαιρετισμός της σκοτεινιάς του χειμώνα.

Πέρα από το καθιερωμένο ψήσιμο κρεάτων, κάθε περιοχή της Ελλάδας έχει τα δικά της ήθη και έθιμα για την Τσικνοπέμπτη.

Στην Κέρκυρα γίνονται τα λεγόμενα «Κορφιάτικα Πετεγολέτσια». Η λέξη Πετεγολέτσια σημαίνει κουτσομπολιό και πραγματοποιείται το βράδυ της Τσικνοπέμπτης, στην Πιάτσα κοντά στην τοποθεσία «Κουκουνάρα» της Κέρκυρας.

Στην Πάτρα, έχουμε το έθιμο της Γιαννούλας της Κουλουρούς, η οποία, σύμφωνα με την παράδοση, πιστεύει πως ο ναύαρχος Ουίλσον έρχεται να την παντρευτεί και τον περιμένει μάταια σαν την τρελή στο λιμάνι. Έτσι, την Τσικνοπέμπτη οι Πατρινοί ντύνουν κάποιον νύφη, ή βάζουν ένα ομοίωμα νύφης στο λιμάνι και διασκεδάζουν γύρω του.

Στις Σέρρες ανάβουν μεγάλες φωτιές στις αλάνες και αφού ψήσουν το κρέας, πηδούν από πάνω τους.

Στην Κομοτηνή, οι νοικοκυρές σχεδόν καίνε μια κότα, για να τη φάει η οικογένεια την Κυριακή της Αποκριάς. Η παράδοση αναφέρει, επίσης, ότι την Τσικνοπέμπτη τα αρραβωνιασμένα ζευγάρια πρέπει να ανταλλάξουν φαγώσιμα δώρα. Ο άντρας πρέπει να στείλει τον «κούρκο», δηλαδή μία κότα, και η γυναίκα μπακλαβά και μια κότα γεμιστή.

Στη Θήβα, αρχίζει ο «βλάχικος γάμος», που ξεκινά με το προξενιό δύο νέων, συνεχίζει με τον γάμο και τελειώνει την Καθαρά Δευτέρα με την πορεία των προικιών της νύφης και το γλέντι των συμπεθέρων.

Μακεδονία

Το έθιμο Γενίτσαροι και Μπούλες είναι ένα παραδοσιακό δρώμενο στη Νάουσα την περίοδο της αποκριάς. Ο χαρακτηριστικός ήχος του ζουρνά και το νταούλι, τους συνοδεύει σε κάθε τους βήμα, καθώς χορεύουν στους δρόμους της Νάουσας κατά ομάδες (μπουλούκια).

Το πρόγραμμά τους την Κυριακή της Αποκριάς έχει συνήθως κάπως έτσι:

·       Το πρωί γίνεται το ντύσιμο του Γενίτσαρου και το μάζεμα του μπουλουκιού

·       Πριν το μεσημέρι, μαζεύονται στο δημαρχείο για να χορέψουν και να πάρουν την άδεια του δημάρχου για να χορέψουν στην πόλη

·       Συνεχίζουν με χορό στους δρόμους και

·       Το απόγευμα γίνεται το βγάλσιμο του προσώπου (μάσκας)

Το ιδιαίτερο αυτό έθιμο της αποκριάς, που δίνει έντονο παραδοσιακό χρώμα στο καρναβάλι της Νάουσας, χρονολογείται στον 18ο αιώνα.

Η μάσκα του Γενίτσαρου την περίοδο της αποκριάς στολίζει πολλά μπαλκόνια της Νάουσας. Χαρακτηριστικός είναι ο χαιρετισμός των Γενίτσαρων, ο οποίος σε αντίθεση με την συνηθισμένη χειραψία, κρατά σταθερό το χέρι και αναπηδά ολόκληρο το σώμα του.

1001

 ( επιμέλεια κειμένου: Αθανασία Μπαλαδήμα)

ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΣ  ΧΟΡΟΣ

Είναι ένας ελληνικός παραδοσιακός χορός που ανήκει στο είδος χορού συρτός. Στη βασική του μορφή έχει δώδεκα βήματα, από τα οποία τα επτά πρώτα είναι προς τα εμπρός και τα υπόλοιπα πέντε επί τόπου.

Δημοφιλέστατος  με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι ο δημιουργός του. Το όνομα του προέρχεται από την Πελοπόννησο, όπου και δημιουργήθηκε. Πολλές όμως είναι οι θεωρίες που διατυπώθηκαν για την αρχαία του προέλευση. Αυτή φαίνεται από απεικονίσεις σε αγγεία, καθώς επίσης και από τοιχογραφίες που παρουσιάζουν μερικά χαρακτηριστικά του βήματα ή φιγούρες.

Το ότι οι χορευτές κρατούν ο ένας τον καρπό του άλλου, μας βοηθάει να βγάλουμε το συμπέρασμα ότι ο καλαματιανός έχει κάποια σχέση με κάποιον από τους χορούς των αρχαίων προγόνων μας. Ο ευχάριστος ρυθμός του και τα απλά βήματά του τον καθιέρωσαν σαν τον δημοφιλέστερο Ελληνικό χορό και χορεύεται σε όλη την Ελλάδα από άνδρες και γυναίκες.

Τα βασικά βήματα του είναι 12 και χορεύονται ταυτόχρονα από όλους τους χορευτές. Δίνει την ευκαιρία στον χορευτή που σέρνει τον χορό να κάνει πολλούς αυτοσχεδιασμούς. Στην αρχή όλοι οι χορευτές σχηματίζουν κύκλο και βλέπουν το κέντρο του. Τα πόδια τους είναι σε θέση προσοχής, και κρατιούνται μεταξύ τους από τους καρπούς ή με τα μαντήλια

                                                                      1004 

ΤΣΑΜΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ

Ο Τσάμικος είναι παραδοσιακός ελληνικός χορός. Χορεύεται σε κύκλο με ρυθμό 3/4. Παλιότερα ο τσάμικος χορευόταν μόνο από άνδρες, αλλά στη σύγχρονη εποχή παίρνουν μέρος και γυναίκες.

Η ετυμολογία της λέξης προέρχεται από τη λέξη τσάμης, που σημαίνει "ψηλός", και αναφέρεται μεταφορικά στο λεβέντικο ανάστημα που κατά παράδοση διαθέτουν οι χορευτές, αφού "τσάμι" λέγεται το έλατο ή πεύκο σε ορισμένες περιοχές.

Ονομάζεται επίσης και Κλέφτικος, καθώς χορεύονταν από τους Κλέφτες την εποχή της Τουρκοκρατίας. Ο χορός έχει τα ίδια βήματα καθ' όλη τη διάρκεια της μουσικής και δεν αλλάζουν τα βήματα κάποια στιγμή ενώ χορεύεται. Το άτομο που χορεύει στη μία άκρη και οδηγεί τους άλλους, συνηθίζει να κάνει φιγούρες. Έτσι ο χορός επικεντρώνεται κυρίως στον «πρώτο» 

                                1005

ΙΚΑΡΙΩΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ

Ικαριώτικος είναι ένας ιδιαίτερα γνωστός σε όλη την Ελλάδα  νησιώτικος, παραδοσιακός χορός , όπως γνωστό είναι και το τραγούδι που τον συνοδεύει, με καταγωγή και των δυο το νησί της Ικαρίας.

Στον Ικαριώτικο χορό οι χορευτές πιάνονται ψηλά από τους ώμους. Τα όργανα που παίζουν τον Ικαριώτικο, παραδοσιακά είναι η Τσαμπούνα ή το βιολί και σε πιο σύγχρονες εκδοχές και η κιθάρα.

                             1006

ΧΑΣΑΠΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ

Το Χασάπικο ή Χασάπικος είναι χορός και τύπος των τραγουδιών των Ελλήνων από την Μακεδονία και την Κωνσταντινούπολη].

Οι ρίζες του ανάγονται στη βυζαντινή περίοδο, όταν αποτελούσε χορευτική μίμηση μάχης με σπαθιά από τη συντεχνία των Ελλήνων χασάπηδων στη Μακεδονία και την Κωνσταντινούπολη. Η πρώτη σειρά κρατούσε μαχαίρια, ραβδιά και μαστίγια, ενώ η δεύτερη δεν είχε όπλα. Η ονομασία προέρχεται από την τουρκικής προέλευσης λέξη kasap, που σημαίνει κρεοπώλης, ενώ η αντίστοιχη ελληνική ονομασία ήταν μακελάρικος. Ο όρος στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για να υποδηλώσει μόνο τη γρήγορη εκδοχή του χασάπικου, γνωστή επίσης και ως χασαποσέρβικο.

Μορφές του χορού αυτού ήταν γνωστές από παλαιότερα χρόνια σε αρκετά μέρη του ελληνικού ή Ελληνόφωνου Χριστιανικού χώρου, περισσότερο όμως στην Κωνσταντινούπολη και την ευρύτερη περιοχή της. Αντρικός χορός, τώρα χορεύεται σε ευθεία γραμμή κυρίως από άνδρες (σπάνια από γυναίκες). Παλιότερα, για να χορέψει κάποιος χασάπικο, έπρεπε να φοράει τραγιάσκα με σηκωμένο γείσο, κάνοντας το ίδιο βήμα σαν να είναι όλοι ένα σώμα. Τα βήματα και η περιγραφή έμοιαζαν και μοιάζουν με την παράθεση τελετουργικών κινήσεων σε μια προσπάθεια σύνδεσης του χορού με την αρχαιότητα, με τον τρόπο στάσης και τακτικής κίνησης στο στρατό του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή την αναπαράσταση των στάσεων των πολεμιστών του.

Το χασάπικο αποτέλεσε βάση για το συρτάκι. Σήμερα απαντάται σε 4 μορφές: χασάπικο, χασαποσέρβικο, χασάπικο βαρύ/αργό και "πολίτικο".

                                                        1007

                                                                    ( επιμέλεια κειμένου: Βασιλική Παραδείση

                                                                                                 Αθανασία Μπαλαδήμα)

8  Μάρτιου 2019

Όλο το σχολείο στο Άλσος στο Περιστερίου

 

21  Μάρτιου 2019

Α΄ τάξη: Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019 οι μαθητές της Α Γυμνασίου του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στην Αθήνα. Παρακολούθησαν ανά τμήμα τρία διαφορετικά προγράμματα: 

Το τμήμα Α1 παρακολούθησε το πρόγραμμα « Η καθημερινή ζωή στην αρχαιότητα»

Το τμήμα Α2 παρακολούθησε το πρόγραμμα « Άπτερα- Ελεύθερνα-Κνωσός» και το Α3 το πρόγραμμα «Κυκλαδικά ειδώλια».

Οι μαθητές μέσα από βιωματικές δράσεις ήρθαν σε επαφή με τους αρχαιολογικούς χώρους της Κρήτης, με αντικείμενα καθημερινής χρήσης , αλλά και με την πρώιμη γλυπτική των Κυκλάδων. Οι ξεναγήσεις ήταν εξαιρετικές και άφησαν σε όλους τις καλύτερες εντυπώσεις.

Β΄ τάξη: Ναυτικό Μουσείο «Σφουγγαράδες της Καλύμνου και φυσικό σφουγγάρι»

Γ΄ τάξη: στη Βουλή των Ελλήνων θα παρακολουθήσει τα εκπαιδευτικά προγράμματα: 

«Πολεμώντας τον πόλεμο ?Κινήματα ειρήνης μπροστά στον πυρηνικό κίνδυνο»

και 

«Επανάσταση και Ρήγας Φεραίος»

 

 15 έως 19 Απρίλιου 2019

Θεματική Εβδομάδα

 15 Απρίλιου 2019

Α΄ τάξη: Μουσείο Αυτοκινήτου - " Κυκλοφορώ υπεύθυνα " (Θεματικός άξονας: Οδική ασφάλεια και Κυκλοφοριακή Αγωγή)

Β΄ τάξη:  Κτήμα στη Νέα Κηφισιά-Φορέας " ΔΡΩ " - " Τρώω σωστά, είμαι υγιής "

Γ΄ τάξη: Κτήμα δτη Νέα Κηφισιά-Φορέας " ΔΡΩ " - " Πρόληψη και αντιμετώπιση " (¨εγώ και ο διπλανός μου¨) - Βιωματικές δραστηριότητες

18 Απρίλιου 2019

Όλο το σχολείο: Αττικός Βοτανικός Κήπος (Χαϊδάρι) - Περιήγηση με ξενάγηση

 

Μάιος 2019 

Ημερήσια εκδρομή

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ  2017-2018

  19 Οκτωβρίου 2017 

Η Α΄ Γυμνασίου επισκέπτεται το Εθνικό Αστεροσκοπείο στο Θησείο. 

Η Β΄ και η Γ΄ Γυμνασίου επισκέπτονται το Εθνικό Αστεροσκοπείο στην Πεντέλη. Θα παρακολουθήσουν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:

 « Περί ανέμων και υδάτων» 

  6 Νοεμβρίου 2017 

Στο πλαίσιο της  αφιερωμένης ημέρας στον αθλητισμό όλο το σχολείο θα επισκεφθεί το ΟΑΚΑ, όπου θα συμμετάσχει σε ποικίλες αθλητικές δραστηριότητες. 

20 Νοεμβρίου 2017

Α΄ ΤΑΞΗ 

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης (Σ.Κ.Ε.Π.) για παιδιά και νέους επισκέπτεται το σχολείο μας.

Σ.Κ.Ε.Π.

12 Δεκεμβρίου 2017

Το σχολείο επισκέπτεται το Ευγενίδειο Ίδρυμα/Πλανητάριο για να παρακολουθήσει προβολή με τίτλο « Παράξενοι κόσμοι στο Ηλιακό Σύστημα».

18 Δεκεμβρίου 2017

Η Ομάδα Τρίπλες Τριπλέτες θα επισκεφτεί το σχολείο μας και θα πραγματοποιήσει  στο γυμναστήριο αθλητικό - διαδραστικό πρόγραμμα με την συμμετοχή των μαθητών. 

24 Ιανουαρίου 2018

Η Α τάξη θα παρακολουθήσει στο  Ίδρυμα Λασκαρίδη  ¨Η Οδύσσεια μέσα από τα μάτια του Οδυσσέα¨.

Το Β2 και το Β3 επισκέπτεται το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ. 

IMG 20180124 122511

 

Το Β1 επισκέπτεται το Μουσείο ΜικρασιατικούΕλληνισμού της Φιλιώς Χαϊδεμένου .

10-ekthesi-g3-enotita-to-byzantino-spiti-aimage333402801 

mous th1-P5160571a

Η Γ  τάξη θα παρακολουθήσει στο θέατρο Κνωσός την παράσταση ¨Ελένη¨ του Ευριπίδη.

 8 Φεβρουαρίου 2018

Η Α και η Β  τάξη θα παρακολουθήσουν στο θέατρο Παλλάς την παράσταση ¨Δον Κιχώτης¨. 

Η Γ΄ στο e-FUTURE - Εκπαιδευτική Ρομποτική

12

34

 1  Μάρτιου 2018

Όλο το σχολείο στο Paradise Park

30 Μαρτίου 2018

Εκκλησιασμός και στην συνέχεια εκδήλωση στο σχολείο με τους Encardia

 30 Απρίλιου 2018

Η Γ΄ τάξη στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο

 

Ακολουθούν φωτογραφίες από την εκπ/κή επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο  του επαγγελματικού προσανατολισμού, όπου οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα τμήματα και τις επαγγελματικές διεξόδους αλλά και να περιηγηθούν στα εργαστήρια μελισσοκομίας και τυροκομίας, στα φυτώρια, τη στάνη και το βουστάσιο.

 

cc

 

de

kl

 

 17  Μαΐου 2018

Μονοήμερη εκδρομή  της Γ΄ τάξης στο Προκόπι Ευβοίας και της Β΄ τάξης στην Επίδαυρο

 

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ  2016-2017

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

30/09/2016   Αθλητικό Κέντρο ''Fous De Foot'' Βάρη

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

19/10/2016   Ίδρυμα Λασκαρίδη

Α' Τάξη   ''Μέτρο και Ρυθμός,Μελωδία και Ποίηση,Επική Αφήγηση''

Β' Τάξη   ''Radiodays''

Γ' Τάξη     ''Δημοσιογράφος εκτός συνόρων ''

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

09/11/2016    

Α' Τάξη     Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Δήμου Αμαρουσίου

Β' Τάξη     Κινηματοθέατρο Γαλαξίας ''Γνωριμία με την Ιστορία του Βυζαντίου''

                 και επίσκεψη στη Μονή Καισαριανής.

collage-1478795778160collage-1478795681029

collage-1478795857462

Γ' Τάξη     Ιερά Μονή Παντοκράτορος Νταού Πεντέλης

                 και επίσκεψη στη Νέα Μάκρη

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

22/12/2016

Α' και Β' Τάξη   Θέατρο Βεάκη ''Λόγια της Πλώρης''

Γ' Τάξη       Θέατρο Κνωσός     ''Ελένη''    

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

20/01/2017

Α' και Β' Τάξη   Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου

Γ' Τάξη               Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

24/02/17

Α' , Β' και Γ΄ Τάξη   Δημοτικό Θέατρο Πειραιά   ''Τα Ταξίδια των Γκιουλ-Ιβερ¨

Ακυρώθηκε λόγω μη συμμετοχής των μαθητών

24/02/2017      Α, Β και Γ τάξη : Περίπατος στο Άλσος Περιστερίου      

 

ΜΑΡΤΙΟΣ

23/03/2017

Α' και  Β' Τάξη    Ίδρυμα Νιάρχος

Γ'  Τάξη          Βουλή

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων

Για ένα... αγωνιστικό ταξίδι στο γυναικείο ζήτημα έπλευσαν την Πέμπτη 23/03/2017

οι μαθητές/τριες των Γ1 και Γ2 τμημάτων του 1ου Γυμνασίου Περιστερίου.

Πλοηγοί σ? αυτό το ταξίδι, οι υπεύθυνοι του αντίστοιχου προγράμματος του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων οι οποίοι, με μεράκι και παραστατικότητα παρουσίασαν στους μαθητές/τριες και στις συνοδούς τους τα δύο κύματα του γυναικείου ζητήματος  στη συνέχεια, εμπλουτίζοντας την παρουσίαση καθοδήγησαν τους μαθητές/τριες σε βιωματικές δράσεις σχετικές με το γυναικείο κίνημα. Μ? αυτόν τον τρόπο ενέπνευσαν στους μαθητές και τις μαθήτριες την ευρηματικότητα και τη δημιουργική διάθεση, τους ενέπλεξαν σε διαδικασίες αυτενέργειας και διάδρασης. Όλη η παραπάνω διαδικασία είχε ως αποτέλεσμα, μέσα απο το πλέγμα τροφοδότησης-ανατροφοδότησης, να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες την κεφαλαιώδη σημασία αυτου του κινήματος που οδήγησε στη χειραφέτηση της γυναίκας και στην ισότητα με τον άνδρα. Το ταξίδι αυτό έφτασε αισίως στον προορισμό του.

20170323 112425

     20170323 112440

20170323 121646  20170323 121652

20170323 122208 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

06/04/2017

                   Α' Τάξη   Κτήμα-Μουσείο Οίνου ''Το Θαύμα της Μεσογειακής Διατροφής''

2017-04-06 09.54.542017-04-06 10.54.32

2017-04-06 10.59.502017-04-06 12.12.01

 

Β' και Γ' Τάξη         Βασιλικά Κτήματα Τατοΐου, Ξενάγηση και Αθλοπαιδιές

 

25/04/2017 

Χορωδία:  Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Οργάνων 

 

 

Εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολικού έτους  2015-2016

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ  

 Δευτέρα  29/ 10/2015 : Η  Α Γυμνασίου επισκέπτεται το  «Ίδρυμα Λασκαρίδη»

και παρακολουθεί πρόγραμμα σχετικό  με την  «Οδύσσεια» του Ομήρου.

   Η Β  και η  Γ Γυμνασίου πραγματοποιεί περίπατο στο Άλσος Περιστερίου.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Παρασκευή  27/11/2015:  Η Α  Γυμνασίου πραγματοποιεί επίσκεψη στο

Βυζαντινό-Λαογραφικό Μουσείο Περιστερίου.

Η  Β  Γυμνασίου παρακολουθεί πρόγραμμα σχετικό με το συνδυασμό 

Τέχνης και Μαθηματικών  στο  «Ίδρυμα    Ηρακλειδών».

Η  Γ Γυμνασίου  παρακολουθεί  Έκθεση ? Πρόγραμμα  σχετικό με τον  Πικάσο

στο  « Ίδρυμα   Θεοχαράκη».

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

Τρίτη   8/12/2015: Η  Α και Β Γυμνασίου  παρακολουθεί στο «Θέατρο Ακροπόλ»

την παράσταση  « Τα ψηλά Βουνά» του Ζαχαρία Παπαντωνίου.

      Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν το κλασικό αριστούργημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου, το οποίο με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας αναβίωσε τις   περιπέτειες μιας ομάδας δωδεκάχρονων παιδιών που κατάφεραν να επιβιώσουν    στο βουνό, μαθαίνοντας τις αξίες της ομαδικότητας, της προσφοράς και της ζωής κοντά στη φύση.

  2

Η  Γ  Γυμνασίου στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν  παρακολουθεί την παράσταση 

« Με  λένε Σάντρα».

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

Πέμπτη 21/01/2016:  

       Η  Α  Γυμνασίου επισκέπτεται  το Διαδραστικό Μουσείο Βαρνάβα                    και παρακολουθεί  Πρόγραμμα  για τις Εναλλακτικές  Μορφές Ενέργειας.

    Η  Β  Γυμνασίου  στα πλαίσια της Τεχνολογίας επισκέπτεται το Ινστιτούτο

Ιστορίας Εμπορικής Ναυτιλίας.

 3   3

 Η   Γ   Γυμνασίου παρακολουθεί  στο « Θέατρο  Κνωσσός» την παράσταση

« Ελένη» του Ευριπίδη.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Παρασκευή 12/2/2016 :  Η    Α   Γυμνασίου επισκέπτεται το Μουσείο 

Φυσικής Ιστορίας  Γουλανδρή

20160212 11300120160212 11433720160212 120014

Την Παρασκευή 12/02/16 οι μαθητές της Α? τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν τις πλούσιες συλλογές εκθεμάτων του φυτικού και ζωικού βασιλείου, να κατανοήσουν την αλληλεπίδραση των οικοσυστημάτων και να αποκτήσουν χρήσιμες     γνώσεις σε θέματα σχετικά με το περιβάλλον.

Πιο συγκεκριμένα  οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους εκθεσιακούς χώρους του μουσείου που παρουσιάζουν :                                                    

  Α. Βοτανικά εκθέματα :  την εξέλιξη, ανατομία και μορφολογία των φυτών καθώς και τα φυτικά απολιθώματα. 

Β. Ζωολογικά εκθέματα : έντομα, θηλαστικά, πουλιά  με κύρια έμφαση στην ελληνική ορνιθοπανίδα, ερπετά και αμφίβια ελληνικά και ξένα, μαλάκια με συλλογές παγκόσμιων  και  ελληνικών κογχυλιών, κοράλια κ.α.

Γ. Γεωλογικά  και Παλαιοντολογικά εκθέματα : πλούσια δείγματα ορυκτών, πετρωμάτων και απολιθωμάτων.

Η  Β  και  η  Γ  Γυμνασίου  στον κινηματογράφο Odeon παρακολουθεί

την ταινία « Οικογένεια Μπελιέ».

a

Η παρακολούθηση του συγκεκριμένου έργου εντασσόταν στο πλαίσιο

του προγράμματος για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας και προσέγγιζε

τη διαφορετικότητα των ανθρώπων, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυε την κατανόηση

αυτής της διαφορετικότητας- οι γονείς και ο αδερφός της ηρωίδας είναι κωφάλαλοι

και εκείνη αποτελεί την μοναδική «επικοινωνία» τους με τον υπόλοιπο κόσμο,

αφού η ίδια ακούει και μιλά. Με εύστοχο τρόπο παρουσιάζονταν οι συνθήκες που διαμορφώνονται από τις ιδιαίτερες ικανότητες κάποιων ατόμων, ενώ παράλληλα

γινόταν σαφής αναφορά στη συνειδητοποίηση της πορείας ενός ατόμου 

προς την ενηλικίωση.

ΜΑΡΤΙΟΣ

Δευτέρα 7/3/2016: η   Α  και   Β  Γυμνασίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου παρακολουθεί

την προβολή «Ο ζωντανός πλανήτης».

Στην ψηφιακή αυτή παράσταση δόθηκαν απαντήσεις σε ερωτήματα ,όπως

·        Πού οφείλεται η αέναη μετατόπιση των τεκτονικών πλακών η οποία     μεταβάλλει σε βάθος χρόνου την επιφάνεια του πλανήτη μας;

·        Πώς προκαλούνται οι σεισμοί και οι ηφαιστειακές εκρήξεις;

·        Ποιοι παράγοντες διαμορφώνουν και επηρεάζουν το γήινο κλίμα και πώς σχετίζονται με το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου;

   Εντυπωσίασαν ο βομβαρδισμός της Γης από αστεροειδείς και κομήτες, όπως επίσης   και οι ηφαιστειακές εκρήξεις σε άλλους κόσμους του Ηλιακού μας Συστήματος. Με τη  συγκεκριμένη παράσταση έγινε κατανοητό γιατί η Γη εξελίχθηκε τόσο διαφορετικά σε σχέση με τους γειτονικούς της πλανήτες Αφροδίτη και Άρη.

Η  Γ  Γυμνασίου επισκέπτεται το Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

Τετάρτη 21/04/2016:  Η Α Γυμνασίου  στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης  παρακολουθεί  το πρόγραμμα « Το παλιό και το νέο σχολείο».

 

012

 

Oι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας

και της Οικιακής Οικονομίας το Μουσείο στην Πλάκα, όπου ήρθαν σε επαφή

με αντικείμενα και μεθόδους εκπ/σης παλαιότερων εποχών, ενώ στη συνέχεια

ξεναγήθηκαν στα δρομάκια  της παλιάς Αθήνας και γνώρισαν την ιστορία τους.

Η Β  Γυμνασίου επισκέπτεται το  πλοίο Hellas  Libertyστον Πειραιά.

Η   Γ  Γυμνασίου στα πλαίσια της Ιστορίας επισκέπτεται το Θωρηκτό Αβέρωφ.

 

Εκπαιδευτικές επισκέψεις  σχολ. έτους 2014-2015

ΙΔΡΥΜΑ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ

Εκπ/κό πρόγραμμα: «Γνωριμία μ΄ έναν συγγραφέα»

  030

Τάξη Γ΄, Νοέμβριος 2014

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των μαθημάτων

της Νεοελ. Λογοτεχνίας και του ΣΕΠ και κατά τη διάρκειά της οι μαθητές/τριες

είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τη συγγραφέα παιδικών βιβλίων,

Β. Μάστορη και δουλεύοντας σε ομάδες προσπάθησαν να γράψουν τις δικές τους

ιστορίες και να βιώσουν τη μαγεία της συγγραφικής δημιουργίας.

ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ 1967-74

Τάξη Γ΄, Φεβρουάριος 2015

 016 

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των μαθημάτων της Κοιν.-Πολιτ. Αγωγής

και της Ιστορίας και οι μαθητές/τριες μέσα από συζήτηση και βιωματικές δράσεις

γνώρισαν τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, προβληματίστηκαν για τα πολιτικά

γεγονότα που διαδραματίστηκαν τότε και ερεύνησαν τις αιτίες που οδήγησαν σ? αυτά.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ

Τάξη Γ΄, Μάρτιος 2015 και 2016

  034

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ιστορίας και του ΣΕΠ και

οι μαθητές/τριες γνώρισαν από κοντά πως λειτουργεί ένα ιστορικό αρχείο και μέσα

από παρουσιάσεις φοιτητών των ΤΕΙ, που πραγματοποιούν εκεί την

πρακτική τους, πληροφορήθηκαν για τις ειδικότητες του αρχειονόμου-

? βιβλιοθηκονόμου, του γραφίστα, του συντηρητή έργων τέχνης , του φωτογράφου

και της διοίκησης επιχειρήσεων.

ΘΕΑΤΡΟ ΑΚΡΟΠΟΛ, ΘΙΑΣΟΣ Κ. ΒΟΥΤΣΑ

«Ένας στρογγυλοκέφαλος στην χώρα των μυτεροκέφαλων»

Τάξεις Α, Β, Γ    Δεκέμβριος 2014 b

Όλοι οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν ένα έργο για τη διαφορετικότητα

και τον   εκφοβισμό, προβληματίστηκαν για τις ανθρώπινες σχέσεις

και μέσα από το χιούμορ και την ευρηματικότητα του θεάτρου γνώρισαν

την ανεκτικότητα και την αποδοχή του άλλου.

ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΦΛΑΜΠΟΥΡΙ, ΠΑΡΝΗΘΑ 

Μαϊος 2015 

Οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν στις βιωματικές δράσεις με θέμα:

«Φύση και Άσκηση» καθώς και στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα :

«Φυτεύω σπόρους καλλιεργώ λαχανόκηπους» επισκέφθηκαν

το ορειβατικό καταφύγιο και αφού παρακολούθησαν σχετική ενημέρωση

για τις αθλητικές δραστηριότητες κοντά στη φύση , είχαν την ευκαιρία

να βιώσουν τη μοναδική εμπειρία του περιπάτου μέσα στο μαγευτικό τοπίο

του εθνικού δρυμού της Πάρνηθας.

13

14

c15

c16

c1