Γ΄ τάξη 18-19

Γ΄ Γυμνασίου

«Φιλαναγνωσία»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ τάξης ( τμήμα: Γ2) διαβάζουν:

« το παραμύθι χωρίς όνομα» της Π. Δέλτα.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αθανασίου Παρασκευή.

Ακολουθούν εργασίες των παιδιών.

Παραμύθι χωρίς όνομα

 ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ

Στο αγαπημένο μας παραμύθι ( «Παραμύθι χωρίς όνομα») ,το βασιλόπουλο, Συνετός ο Β, αποφασίζει να εκπατριστεί( Γ κεφάλαιο : «Στο φτωχικό της κυρά- Φρόνησης»). Παίρνοντας αφορμή από αυτό το γεγονός, οι μαθήτριες και οι μαθητές του Γ2, διενεργούν μια έρευνα γύρω από τη μεταναστευτική κίνηση των Ελλήνων προς τις υπερπόντιες, κυρίως, χώρες, όπως αυτή διαμορφώθηκε κατά το χρονικό διάστημα 1890-1920.

Ακολουθούν οι εργασίες τους

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ

 ΣΤΟ ΦΤΩΧΙΚΟ ΤΗΣ ΚΥΡΑ ΦΡΟΝΗΣΗΣ

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ

   Μετανάστευση ονομάζεται η μετακίνηση των ανθρώπων σε μία χώρα της οποίας δεν έχουν την ιθαγένεια προκειμένου να εγκατασταθούν εκεί ως μόνιμοι κάτοικοι.

300

 

Τα αίτια της μεταναστευτικής κίνησης των Ελλήνων κυρίως το διάστημα 1890-1920

·        Κοινωνική ανασφάλεια

·        Ανέχεια

·        Ανεργία

Ποιοι ήταν οι πιο δημοφιλείς μεταναστευτικοί προορισμοί;

Οι πιο δημοφιλείς μεταναστευτικοί προορισμοί των Ελλήνων μεταναστών ήταν η Γερμανία, οι Η.Π.Α,ο Καναδάς, και η Αυστραλία.

Ποιές ήταν , σύμφωνα με μαρτυρίες, οι συνθήκες ταξιδιού των μεταναστών Ελλήνων;

   Οι Έλληνες μετανάστες μεταφέρονταν συνήθως με πλοία στοιβαγμένοι. Ανεξαρτήτως της οικονομικής κατάστασης και κοινωνικής θέσης του κάθε ατόμου μεταφέρονταν όλοι μαζικά καθώς ακόμα και οι πιο εύποροι δεν είχαν άλλο μέσο μετακίνησης.

400    500

                            ΠΟΙΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΞΕΝΗΤΙΑ                                                      

Ξενιτεμένο μου πουλί, εκεί στα ξένα που 'σαι
 σου στέλνω μήλο σέπεται, κυδώνι μαραγκιάζει.
 Σου στέλνω και το δάκρυ μου σ' ένα μικρό μαντίλι,
 το δάκρυ μου είναι καφτερό και καίει το μαντίλι.
 Ξενιτεμένο μου πουλί εκεί στα ξένα που 'σαι
 ξένοι σου πλένουν τα σκουτιά, ξένοι στα σαπουνίζουν.
 Στα πλένουν μια στα πλένουν δυο, στα πλένουν τρεις και πέντε
 κι από τις πέντε κι ύστερα τα ρίχνουν στο σοκάκι.
 Πάρε ξένε μ' τα ρούχα σου, πάρε και τα σκουτιά σου
                      και σύρε στην πατρίδα σου, σε καρτερεί η φαμελιά σου.
                                              

                                                                                             Μηλιαρά Γεωργία

                                                                                               Κυπραίος Σπύρος

                                                                                                      Μαγδαληνού Κατερίνα

                                                                                               Πουλουδή Σοφία

 

 

Οι ιστορικοί ερευνητές του Γ2 διερευνούν το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο της εποχής της Π. Δέλτα (κυρίως την πρώτη και δεύτερη δεκαετία του 20ου αιώνα) και το ιδιαίτερο πνευματικό κλίμα που επικρατεί στη χώρα μας την περίοδο αυτή.  Δείτε το βίντεο

  

      Γλωσσικό ζήτημα

 

ΠΑΛΙΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

 

 

Νεοελληνική Γλώσσα

Στη Νεοελληνική Γλώσσα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξη (Γ2) ασχολήθηκαν με την εργασία( από την πρώτη ενότητα του βιβλίου τους)

με θέμα: « οι πολλές και συχνά αντιφατικές όψεις της σύγχρονης Ελλάδας».

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αθανασίου Παρασκευή.

Επισυνάπτονται εργασίες των παιδιών

ΟΙ ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ  ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΟΙ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΕΣ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ

ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΕΣ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

 

Οι μαθητές μας επεξεργάζονται τη διαθεματική εργασία( της Τρίτης ενότητας του βιβλίου τους) με θέμα: « Τα ομαδικά παιχνίδια έχουν σχέση με την αναπαραγωγή και τη διαιώνιση στερεότυπων αντιλήψεων σχετικά με τους ρόλους ανδρών και γυναικών».

 

Παιχνίδια στην Αρχαία Ελλάδα

 

 

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Οι μαθήτριες και οι μαθητές του Γ2, παίρνοντας αφορμή από την αγάπη του Αλέξη Ζορμπά για το σαντούρι ( Ν. Καζαντζάκης: «Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά») αναζητούν πληροφορίες για το παραδοσιακό αυτό μουσικό όργανο. Κάποιες ομάδες, επεκτείνοντας το θέμα ,προσπαθούν να αναδείξουν την επίδραση της μουσικής στην ψυχή και γενικότερα στη ζωή του ανθρώπου.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αθανασίου Παρασκευή

Ακολουθούν εργασίες των μαθητριών/μαθητών.

Το σαντούρι 1

ΤΟ ΣΑΝΤΟΥΡΙ 2

Το σαντούρι 3

 Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

 Σαντούρι

Τι είναι το σαντούρι;

Το σαντούρι είναι έγχορδο κρουστό, επίπεδο μουσικό όργανο. Το όνομά του προέρχεται από την ελληνική λέξη ψαλτήριον , που στην περσική γλώσσα, μεταφράζεται ως σαντούρ.

Ποιες είναι οι ρίζες του και πού χρησιμοποιείται σήμερα;

Επινοήθηκε πιθανόν στη Περσία από την οποία και διαδόθηκε τόσο προς την Ινδίακαι την Κίνα, όσο και δυτικά στη Μέση Ανατολή και τη Βαλκανική. Το σαντούρι χρησιμοποιείται κυρίως, στην παραδοσιακή μουσική της Ελλάδας και άλλων χωρών της Εγγύς Ανατολής.

10

 

Πώς μοιάζει και από τι αποτελείται το σαντούρι;

Κατασκευάζεται συνηθέστερα από ξύλοκαρυδιάς. Έχει σχήμα τραπεζοειδές επί του οποίου φέρονται οριζοντίως 72 μεταλλικές χορδές, ανά τρεις για κάθε φθόγγο, αποδίδοντας έτσι 24 νότες, με τις μεγαλύτερες σε μήκος χορδές στο κάτω μέρος και τις μικρότερες στο πάνω. Οι χορδές του οργάνου αυτού, "χορδίζονται" στο 1/4 με ειδικά "ωτία" που υπάρχουν στη δεξιά πλευρά του οργάνου και παράγουν ήχο με μικρά ραβδία, οι άκρες των οποίων φέρουν μεταλλικές κοιλόμορφες σφύρες (σαν κουταλάκια).

Ποιοί είναι οι πιο σπουδαίοι σαντουριέριδες;

Υπήρξαν και υπάρχουν πολλοί σπουδαίοι σαντουριέριδες όπως, ο Αριστείδης Μόσχος, ο οποίος είχε δημιουργήσει και σχετική σχολή διάδοσης, ο Τασος Διακογιώργης, που είχε συμμετάσχει σε όλα τα σύγχρονα έργα σπουδαίων συνθετών όπως ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Νίκος Καλαϊτζήςή Μπινταγιάλας ,γνήσιος εκφραστής της μικρασιάτικης μουσικής και ο Δημήτρης Κοφτερόςο οποίος έχει ασχοληθεί και με την συγγραφή βιβλίων

https://www.youtube.com/watch?v=FsDSD-zTXk4                                                                                           

Κυπραίος Σ.

Μαγδαληνού Κ.

Μηλιαρά Γ.

Πουλουδή Σ.