Β΄ τάξη 2020-21

 

Στο μάθημα της Ιστορίας με τα παιδιά της Β Γυμνασίου σκεφτήκαμε να εργαστούμε κάπως διαφορετικά φέτος στο πλαίσιο της προσέγγισης των ιστορικών πηγών . Τις χρησιμοποιήσαμε όχι μόνο ως φορείς ιστορικής γνώσης και  βάσεις  εξάσκησης της κριτικής σκέψης, αλλά και ως σπουδαία ευκαιρία να συνδυάσουμε  το γνωστικό αυτό αντικείμενο με τη Δημιουργική Γραφή  και με  ποικίλες διδακτικές τεχνικές, όπως το « Παιχνίδι ρόλων». Μαθήτριες  και  μαθητές εργάστηκαν ομαδικά και ατομικά  και ανταποκρίθηκαν δημιουργώντας αξιόλογο υλικό σε ποικιλία ψηφιακών αρχείων. Ακολουθεί ένα ελάχιστο δείγμα αυτής της εργασίας τους

Οι εξελίξεις στην κοινωνία και την οικονομία του 10ου μ. Χ. αιώνα 

(https://read.bookcreator.com/rjb01S0nV2cOoO4kW50lN8XuGpy2/i0GEhWhiRO-QIbEcyGBhtw) 

Οι Σταυροφορίες  

(https://read.bookcreator.com/rjb01S0nV2cOoO4kW50lN8XuGpy2/uX8lg_kdR7GU0pbvqGFIRA)

 

Το μάθημα της Λογοτεχνίας και της Γλώσσας συχνά αποτελούν πηγή έμπνευσης για έρευνα και εργασία. Έτσι το απόσπασμα από το μυθιστόρημα της Διδώς Σωτηρίου « Οι νεκροί περιμένουν», αλλά και η θεματική  της 8ης Ενότητας  της Γλώσσας της Α  Γυμνασίου  έδωσαν το έναυσμα  για τη δημιουργία των παρακάτω εργασιών

(https://flipbookpdf.net/web/site/ae60364732db4e742d0a35929ce3bdcf154ded6b202106.pdf.html

και

(https://flipbookpdf.net/web/site/2dd7fec8b809704b311076a4a3fc3ed13a940902202106.pdf.html

 

Δείτε παρακάτω τα συνημμένα

"ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ" και "ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ"

  

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Αρχαία ελληνική Γλώσσα τάξη Β( Β1,Β2 )

ΟΙ μαθητές μας δεν κάμπτονται από τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε… σε πείσμα των καιρών εξακολουθούν να είναι δημιουργικοί και στην ψηφιακή τάξη.

Με αφετηρία την 3η ενότητα του βιβλίου τους «Το χρέος του ιστορικού», παρουσιάζουν ιστορικούς της αρχαίας και σύγχρονης Ελλάδας και προβληματίζονται πάνω στο επίκαιρο θέμα : « τα μέσα μαζικής ενημέρωσης σήμερα πληρούν τις προϋποθέσεις που αναφέρει ο Πλούταρχος; Μπορούν άραγε να χρησιμεύσουν ως ιστορικές πηγές»;

Επισυνάπτονται σχετικές εργασίες

1) Ανδρομάχη Καλικαντή - Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος (1)

2) Ανδρομάχη Καλικαντή - ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ (2)

3) Ανδρομάχη Καλικαντή - Πλούταρχος (1)

4) ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΠΟΧΗΣ (1)

 

 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΑΞΗ Β

Στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας (Β Γυμνασίου, τμήματα Β1,Β2) οι μαθήτριες και οι μαθητές , παίρνοντας αφορμή από τη δεύτερη ενότητα του βιβλίου τους : « Το τέχνασμα του Θεμιστοκλή» , έδωσαν τις δικές τους προεκτάσεις στο κείμενο. Κάποιες ομάδες παρουσίασαν ναυμαχίες που διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην ιστορική εξέλιξη, άλλες παρουσίασαν χαρισματικούς ηγέτες από την αρχαία και σύγχρονη Ελλάδα. Κάποιες άλλες μελέτησαν καλύτερα τους περσικούς πολέμους και παρουσίασαν μάχες καθοριστικής σημασίας (π.χ. μάχη των Θερμοπυλών). Μερικές ομάδες λειτούργησαν πιο ελεύθερα και αποφάσισαν να προβάλουν συγκριτικά σπουδαίους φιλοσόφους της αρχαίας Αθήνας

(π.χ. Σωκράτης- Σοφιστές ), οι οποίοι συνέβαλαν στη διαμόρφωση της σκέψης και του πολιτισμού.

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Αθανασίου Παρασκευή

Επισυνάπτονται σχετικές εργασίες:

1) ΑΡΧΑΙΑ ΟΜΑΔΙΚΗ

2) Η μάχη των Θερμοπυλών

3) ΗΓΕΤΕΣ

4) Ναυμαχία της Ναυπάκτου

5) Σημαντικές προσωπικότητες της αρχαίας και σύγχρονης εποχής

6) ΣΩΚΡΑΤΗΣ

 

 

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β ΤΑΞΗ (Β2, Β3)

Α.  Οι μαθητές μας, με αφορμή το κείμενο του βιβλίου τους: «ένα παλιό μήνυμα στο σύγχρονο κόσμο» , έκαναν μια μικρή έρευνα και εντόπισαν περιοχές όπου υπήρχαν σημαντικοί αρχαίοι πολιτισμοί, βρήκαν στοιχεία για χαμένους πολιτισμούς (όπως των Ινδιάνων της Αμερικής ). Στη συνέχεια παρουσίασαν τις εργασίες τους στους συμμαθητές τους και συζήτησαν όλοι μαζί για τα ιστορικά και γεωπολιτικά αίτια που οδήγησαν στη συρρίκνωση ή τον αφανισμό των ντόπιων πληθυσμών και των πολιτισμών τους.

Δείτε ενδεικτικά κάποιες από τις επισυναπτόμενες εργασίες τους:

1) Διαθεματική_εργασία_ Κείμενα_Β3

2) Ο πολιτισμός των Ίνκας

3) Χαμένοι πολιτισμοί

Β.  Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, οι μαθητές/τριες της Β τάξης (τμήμα : Β2 ), με αφορμή το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη « Πίνοντας ήλιο κορινθιακό», υλοποίησαν την ιδέα της εικονογράφησης του ποιήματος .

Δείτε τις προσωπικές τους δημιουργίες και το αφιέρωμα στον ποιητή Οδυσσέα Ελύτη για την προσφορά του στα ελληνικά γράμματα.

(Υπεύθυνη καθηγήτρια : Παρασκευή Αθανασίου) 

1.  Οδυσσέας Ελύτης

2. Η τανία μας

και στα συνημμένα

3) Οδυσσέας Ελύτης - Αφιέρωμα