Γ΄ τάξη 2020 - 21

Μέσα στην περίοδο της καραντίνας, παρά τις όποιες δυσκολίες της τηλε- εκπαίδευσης, η διάθεση για δημιουργικότητα δε χάθηκε. Πραγματοποιήθηκε, λοιπόν, μία ομαδική δραστηριότητα στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας ( πρωτότυπο) με αφορμή το κείμενο της 6ης ενότητας.

Στο απόσπασμα από το έργο Ἱστορίαι  του Πολυβίου πληροφορούμαστε πως οι Αρκάδες Κυναιθείς διαφοροποιήθηκαν από τους γενικά φιλόξενους και πράους συμπατριώτες τους, καθώς έπαψαν κάποια στιγμή να ασχολούνται με τη μουσική και το τραγούδι, τα οποία συνετέλεσαν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των υπόλοιπων Αρκάδων.

« Η μουσική εξημερώνει» είναι ο τίτλος που η συγγραφική ομάδα του βιβλίου επέλεξε να δώσει στο συγκεκριμένο απόσπασμα.Διαχρονικά ο ρόλος της Μουσικής στη ζωή των ανθρώπων- και κυρίως των νέων- είναι  σπουδαίος και πολλαπλός. Ωστόσο, συχνά αυτή  ταυτίζεται με την εκτόνωση, γεγονός που την αδικεί. Έτσι, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Γ τάξης κλήθηκαν να εργαστούν ομαδικά, ώστε να συνειδητοποιήσουν την αξία και τη θέση της μουσικής στη ζωή από τα αρχαία χρόνια έως και σήμερα και κατόπιν να προτείνουν οι ίδιοι τρόπους με τους οποίους θα ήθελαν να «αλληλεπιδράσουν» με τη μουσική στο σύγχρονο σχολείο.

Πόσο μεγάλη είναι η σημασία της Μουσικής διαχρονικά στη ζωή του ανθρώπου; Είναι το θέμα έρευνας. Ένα ταξίδι με πέντε σταθμούς :

·         Μουσικά Όργανα: έγινε επιλογή ενός μουσικού οργάνου από κάθε κατηγορία (έγχορδα – κρουστά – πνευστά) που χρησιμοποιούνταν στην αρχαία Ελλάδα και παρουσιάστηκε στην ολομέλεια. Παρουσιάστηκε και η εξέλιξή τους στον χρόνο .

·        Μουσικής Μύθοι: έγινε επιλογή  δύο μύθων  της αρχαιότητας που σχετίζονται με τη Μουσική και καταγράφηκαν τα βασικά τους στοιχεία

·         Μουσικά Τραγούδια: ερευνήθηκαν τα είδη των μουσικών τραγουδιών της αρχαιότητας. Εστιάστηκε η έρευνά στους ύμνουςτους νόμους και τους παιάνες. Φάνηκαν οι φάσεις της καθημερινής ζωής που συνόδευε γενικότερα η μουσική στην αρχαιότητα (σχολείο, γάμος, θάνατος, αγώνες, γιορτές, συμπόσια).

·        Ο Χορός: συγκεντρώθηκε οπτικό υλικό σχετικό με τον Χορό στην αρχαία Ελλάδα από απεικονίσεις ευρημάτων διάφορων αρχαιολογικών μουσείων (αγγεία κ.λπ.). Αναζητήθηκαν χορογραφίες που χρησιμοποιούνταν στις διάφορες εκφάνσεις του κοινωνικού βίου στην αρχαιότητα (χορός σε θρησκευτικές τελετές και σε θεατρικά δρώμενα, προετοιμασία για μάχη κ.ά.).

·        Μουσική και Επιστήμες: πραγματοποιήθηκε μία έρευνα για τη σχέση της Μουσικής με την Επιστήμη και πιο συγκεκριμένα με την Αστροφυσική (κοσμική αρμονία των Πυθαγορείων), την Ψυχολογία και την Ιατρική (μουσικοθεραπεία).

Τέλος, ζητήθηκε από τις ομάδες των μαθητών να συντάξουν μία επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας προτείνοντας συγκεκριμένους τρόπους αξιοποίησης της μουσικής στο σχολείο , αναφερόμενοι στη διαχρονική σημασία της σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής του ανθρώπου (ψυχαγωγία, εκτόνωση, διάπλαση προσωπικότητας, επίδραση στη συμπεριφορά).

Ακολουθούν τα αποτελέσματα των ομαδικών εργασιών των μαθητριών και των μαθητών των τμημάτων Γ2 και Γ3. Η παρουσίαση γίνεται μέσω ποικιλίας ψηφιακών αρχείων ( word, PDF, WMVκαι ppt) στο παρακάτω λίνκ:

 

https://www.mediafire.com/file/ot7s4xb45ivd7yp/Ομαδικές+Εργασία+Αρχαίων.rar/file

ή 

στα λινκ:

Μουσικά όργανα Γ2

 

https://flipbookpdf.net/web/site/0164cd899a1700f6741c8ed35467d11edaeeac49202103.pdf.html

Μουσικά όργανα Γ3

https://flipbookpdf.net/web/site/343257dca864b9a6597ae811053d3cab5d42d2ab202103.pdf.html

 

ή

ως συνημμένα