ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Κανονισμός λειτουργίας

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Με τον όρο «Κανονισμός λειτουργίας σχολείου» νοείται το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, δημιουργώντας ένα κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και κατανόησης, ανάμεσα σε μαθητές/τριες, καθηγητές/τριες και γονείς και κηδεμόνες. Όλοι μαζί λοιπόν, πάμε να δημιουργήσουμε τον δικό μας κανονισμό λειτουργίας, για να γίνει η καθημερινότητα μας πιο όμορφη, πιο εύκολη και πιο δημιουργική. Για να νιώθουμε ασφαλείς, να μάθουμε ο ένας από τον άλλον και να αφήσουμε τον εαυτό μας να εκφραστεί και να δημιουργήσει ελεύθερα. Ο ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ: ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΚΛΙΜΑ Οι καλές σχέσεις μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας αποτελούν βασική προϋπόθεση για την ομαλή και ήρεμη σχολική ζωή. Για να είναι αποδοτική η εκπαιδευτική διαδικασία, οι σχέσεις τόσο μεταξύ των μαθητών/τριών όσο και μεταξύ μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών, πρέπει να διέπονται από πνεύμα συνεργασίας, αλληλεγγύης, αμοιβαίας κατανόησης και σεβασμού. Μπορούμε όλοι να συμφωνήσουμε σε κάποιες αρχές και σε κάποιους κανόνες που ακόμη και όταν διαφωνούμε, να μπορούμε να μιλήσουμε, να συζητήσουμε, να ανταλλάξουμε απόψεις, να προσεγγίσουμε ο ένας τον άλλον με κατανόηση και σεβασμό. Θέλουμε να δημιουργήσουμε έναν σχολικό κανονισμό με αρχές που βασίζονται στον αμοιβαίο σεβασμό των ατομικών ρόλων, έναν κανονισμό που θα σέβεται την μοναδικότητα της προσωπικότητας του κάθε μαθητή/τριας και του/της κάθε καθηγητή/τριας, αλλά ταυτόχρονα θα κινείται μέσα στα πλαίσια που ορίζει η δημοκρατία και οι κανόνες της.

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

Έχουμε κατανοήσει ότι το σχολείο είναι μια δικιά μας μικρή κοινότητα, η κοινότητα όλων των μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών. Ο καθένας μας χωριστά και όλοι μαζί μοιραζόμαστε τους ίδιους σκοπούς. Το σχολείο μας είναι ο χώρος όπου «καλλιεργείται» η παιδεία και ο πολιτισμός μας. Θέλουμε να υπάρχει καλό κλίμα μεταξύ μας και μεταξύ μαθητών – καθηγητών και Διεύθυνσης του σχολείου. Βασικό στοιχείο για να δημιουργηθεί είναι η επικοινωνία μεταξύ των μελών της σχολικής μας κοινότητας. Θέλουμε η γνώμη μας να ακούγεται, να βρίσκουμε ανοικτές τις πόρτες των γραφείων των καθηγητών και της Διεύθυνσης του σχολείου.

ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

Στο σχολείο λειτουργεί ο θεσμός του συμβούλου σχολικής ζωής που προτάθηκε από τον σύλλογο διδασκόντων. Στα καθήκοντα του είναι η ενημέρωση καθοδήγηση των μαθητών/τριών και γονέων και κηδεμόνων σε παιδαγωγικά θέματα που απασχολούν την σχολική μονάδα και ό,τι άλλο προβλέπεται σύμφωνα με το ΦΕΚ 129431/ΓΔ4 Αρ. Φυλ. 4183 της 28/9/2020. ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες, αλλά και οι η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με συνεργασία καθηγητών/τριών και μαθητών/τριών αξιοποιώντας κάθε ιδέα και πρωτοβουλία. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με τους/τις ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ Η ενημέρωση των γονέων από τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθηγητές/τριες και η συνεργασία μαζί τους είναι απαραίτητη για την πρόοδο των μαθητών. Η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων μπορεί να γίνει με οποιαδήποτε τρόπο, όπως το τηλέφωνο και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Για θέματα λειτουργίας του σχολείου οι γονείς μπορούν να ενημερώνονται και από το δικτυακό τόπο του σχολείου μας http://1gym-perist.att.sch.gr

ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΜΑΣ

Στο κτίριο μας στεγάζεται και το 1ο ΓΕΛ Περιστερίου, δίπλα μας είναι και άλλοι μαθητές/τριες και πρέπει να συμβιώνουμε μαζί τους αρμονικά. Ειδικά τους μικρότερους συμμαθητές μας τους περιβάλλουμε με κατανόηση, τους καθοδηγούμε αν χρειαστεί, τους βοηθάμε αν μας το ζητήσουν και είμαστε προστατευτικοί απέναντι τους. Σε καμιά περίπτωση δεν εκμεταλλευόμαστε την ηλικιακή διαφορά υπέρ μας για να τους φέρουμε σε δύσκολη θέση είτε λεκτικά είτε σωματικά. Ειδικά, πράξεις βίας είναι μακριά και έξω από τις αρχές μας και τον πολιτισμό μας. Ξέρουμε ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι αλλά είμαστε όλοι ίσοι. Ο σχολικός εκφοβισμός δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο του σχολείου μας γιατί τον έχουμε καταδικάσει απ’ όπου και αν προέρχεται.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η διαδικασία της μάθησης μέσα από τη σχολική ζωή είναι συστηματική και ενιαία. Η καθυστερημένη προσέλευση μαθητή/τριας μετά την είσοδο του/της εκπαιδευτικού στην αίθουσα θεωρείται απουσία (τ. Β΄ΦΕΚ 5387/26-9-2024). Οι μαθητές/τριες μας  έρχονται στο σχολείο πριν την έναρξη των μαθημάτων την πρώτη ώρα, 8:10, με συνέπεια και αποχωρούν από αυτό την τελευταία ώρα , 14:10  όταν προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής ώρας (τ. Β΄ΦΕΚ 5387/26-9-2024). Είναι κατανοητό ότι η καθυστερημένη προσέλευση δημιουργεί προβλήματα και δυσχεραίνει στη συνέχεια τη διδασκαλία/μάθηση.  δεν πρέπει να καθυστερούν κατά την είσοδο στην τάξη τις ενδιάμεσες ώρες, για πολλούς λόγους, και ένας από αυτούς είναι ότι διακόπτεται το μάθημα που έχει ξεκινήσει. Οι μαθητές/μαθήτριες μας δεν επιτρέπεται να  αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/ κηδεμόνας για να παραλάβει τον/την μαθητή/τρια ενυπόγραφα.  βγαίνουν έξω από το χώρο του σχολείου ούτε στα διαλείμματα. Ξεκουράζονται από το μάθημα κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων στους υπαίθριους χώρους του σχολείου, όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν και στους στεγασμένους χώρους όταν ο καιρός δεν είναι καλός. Χαρακτηρισμός φοίτησης -συνέπειες 1. Η φοίτηση όλων των μαθητών/τριών χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. 2. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον: α) το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά το τρέχον διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από τον λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνουν τις πενήντα (50), β) το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατό δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 26. 3. Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας, που σημείωσε πάνω από τις πενήντα (50) απουσίες και δεν εμπίπτει στην περ. β της παρ. 2 του 5130/10 9-2024. Ενημέρωση γονέων Υποχρεώσεις γονέων και κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια μαθητών/ τριών που απουσιάζουν Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι γονείς/ κηδεμόνες τους, καθώς και εκείνος/η που ασκεί την επιμέλειά τους. Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε τμήματος, αφού ενημερώσει τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου ότι ο/η μαθητής/τρια συμπλήρωσε ήδη είκοσι πέντε(25) απουσίες δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, είναι υποχρεωμένος/η να ενημερώσει τους γονείς/κηδεμόνες/τον-την ασκούντα-ούσα την επιμέλειά του/της μαθητή/τριας άμεσα και να πληροφορηθεί τους λόγους απουσίας του/της με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως με τηλεφώνημα, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται από την ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου προς την ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες/ο-η ασκών-ούσα την επιμέλεια στο σχολείο στη σχετική υπεύθυνη δήλωσή τους, ή με μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο των γονέων/κηδεμόνων/του- της ασκούντος/ ούσας την επιμέλεια (SMS), ή με επιστολή. Αν ο/η μαθητής/τρια έχει απουσιάσει τρεις (3) συνεχόμενες ημέρες ο/η εκπαιδευτικός που είναι υπεύθυνος/η του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες/τον-την ασκών-ασκούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, SMS ή με επιστολή), πληροφορείται τον λόγο των απουσιών και ενημερώνει τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου. Μετά την πρώτη ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων/ του-της ασκούντος/ούσας, σύμφωνα με τα παραπάνω, ο/η εκπαιδευτικός τους ενημερώνει τις πρώτες πέντε (5) εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα, εφόσον υπάρχει μεταβολή στον συνολικό αριθμό απουσιών. Οι γονείς/κηδεμόνες/ο-η ασκών/ούσα την επιμέλεια ενημερώνεται και για κάθε άλλο θέμα που αφορά τη σχολική κατάσταση του/της μαθητή/τριας. Αν η επικοινωνία με τους γονείς/ κηδεμόνες/τον-την ασκούντα-ούσα την επιμέλεια δεν είναι εφικτή ή αν οι ως άνω αρνηθούν την επικοινωνία ή εάν για οποιονδήποτε άλλο λόγο είναι απαραίτητο, ενημερώνεται ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου και συγκαλείται το Συμβούλιο του Τμήματος για να εξετάσει την αναγκαιότητα χρήσης ενεργειών παιδαγωγικού χαρακτήρα, όπως ενδεικτικά την προσφυγή σε υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές ή κοινωνικές υπηρεσίες, καθώς και να εξετάσει την αναγκαιότητα ενημέρωσης αστυνομικών ή άλλων αρχών για την εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 1566/1985 (Α’ 136). Ο γονέας/κηδεμόνας/ο-η ασκών-ούσα την επιμέλεια κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε για λόγους υγείας από το Σχολείο περισσότερο από δύο (2) ημέρες, είναι υποχρεωμένος/η να προσκομίσει ο/η ίδιος/α, ή να αποστείλει ηλεκτρονικά το αργότερο μέχρι και τη δέκατη (10) εργάσιμη ημέρα από την επιστροφή του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο, βεβαίωση δημόσιου ή ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Η βεβαίωση αυτή μπορεί να χρησιμεύσει ως δικαιολογητικό για τις αντίστοιχες απουσίες. Μετά την ανωτέρω προθεσμία κανένα δικαιολογητικό υποβαλλόμενο εκπρόθεσμα δεν γίνεται δεκτό σε καμία περίπτωση. Κάθε βεβαίωση υποβάλλεται μαζί με αίτηση και καταχωρίζεται στο πρωτόκολλο απαραιτήτως. Για τη δικαιολόγηση απουσιών δύο (2) ημερών λόγω ασθένειας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγων αρκεί υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα/του-της ασκούντος-ούσας την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας, και προσκομίζεται από τον ίδιο/τη ίδια ή αποστέλλεται ηλεκτρονικά σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) εργάσιμων ημερών μετά τη επάνοδο του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο. Με τον τρόπο αυτό τα ως άνω πρόσωπα μπορούν να δικαιολογήσουν τις απουσίες μέχρι 5 (πέντε) ημέρες συνολικά για όλο το διδακτικό έτος. Δεν θεωρούνται δικαιολογημένες απουσίες, μεμονωμένες ή συνεχείς, μαθητών/τριών όταν πραγματοποιούνται χωρίς την άδεια του/της Διευθυντή/ντριας ή του Σχολείου σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος λειτουργίας του Σχολείου. Δεν προβλέπεται η ανάθεση εργασίας σε μαθητή/τρια από τον/την Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας χωρίς την καταχώριση αδικαιολόγητης απουσίας. Όταν πραγματοποιούνται επαναλαμβανόμενες απουσίες σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος (συμπεριλαμβανομένης της πρώτης ή τελευταίας ώρας), μεμονωμένες ή συνεχείς, χωρίς την άδεια του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, πραγματοποιούνται ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα ανάλογα με την περίπτωση. Οι μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους εκπληρώνουν προσωπικά την υποχρέωση για τη γνωστοποίηση του λόγου απουσίας.

Η ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ

Στο πλαίσιο της διασφάλισης της υγείας των μαθητών/τριών είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ενημερώνουν οι γονείς και κηδεμόνες άμεσα τη Δ/νση του Σχολείου για οποιοδήποτε θέμα υγείας των παιδιών τους. Επίσης να αναφέρουν τυχόν άλλα στοιχεία που κατά την κρίση τους πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ώστε να εξασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια των παιδιών τους κατά την παραμονή τους στους σχολικούς χώρους.

ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΜΑΣ

Πρέπει να σεβόμαστε τον χώρο που βρισκόμαστε και να μην προκαλούμε φθορές στο κτίριο ούτε και στον εξοπλισμό του. Είναι σχεδόν αδύνατο να διεξαχθεί ευχάριστο μάθημα σε ένα περιβάλλον κατεστραμμένο με φθορές, ζημιές στην αίθουσα και διαλυμένο εξοπλισμό. Ο σεβασμός της σχολικής περιουσίας είναι ένδειξη υπευθυνότητας και σεβασμού. Η εκούσια φθορά ή η κλοπή δημόσιας περιουσίας εκτός από πράξη αντικοινωνική είναι και πράξη αξιόποινη. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/ίδια, αν είναι ενήλικος/η. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/τη μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών.

ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ

Δεν επιτρέπεται η εμφανής κατοχή και η χρήση κινητών τηλεφώνων στον χώρο του σχολείου. Η λήψη φωτογραφιών και βίντεο κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και του διαλείμματος είναι παράνομη και αξιόποινη. Στο σχολείο μας δεν χρησιμοποιούμε κινητά τηλέφωνα για κανένα λόγο και πολύ περισσότερο για να αποκομίσουμε υλικό που θα εκθέσει και θα προσβάλλει τους συμμαθητές/τριές μας, τους καθηγητές/τριές μας και το σχολείο γενικότερα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στο διαδίκτυο ή σε οποιοδήποτε άλλο χώρο. Ειδικότερα αν διαπιστωθεί ότι μαθητής/τρια κατέχει εμφανώς ή και χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνό του/ της, εντός σχολικών χώρων (κτιρίων και υπαίθριων χώρων), παρά την απαγόρευση της περ. α) της παρούσης, εφαρμόζονται τα παρακάτω: Ο/Η εκπαιδευτικός ενημερώνει σχετικά τον Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας ο/η οποίος/α εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μία (1) ημέρα, ενημερώνοντας για αυτό τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας για τη συμπεριφορά του/της, ζητώντας τους είτε να προσέλθουν άμεσα στο σχολείο και να τον/την παραλάβουν είτε να συγκατατεθούν εγγράφως με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο για την αποχώρησή του/της από το σχολείο. Επιπροσθέτως, αν διαπιστωθεί από εκπαιδευτικό ότι ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε γνωστοποιεί το γεγονός αυτό στον/στη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας, ο/η οποίος/α ζητά από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει και παραδώσει το τηλέφωνό του/ της, καλώντας να προσέλθουν στο σχολείο οι γονείς/ κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της των εμπλεκόμενων μαθητών/τριων, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού. Παράλληλα, ο/η Διευθυντής/ ντρια οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό και ανάλογα με τη βαρύτητά του και συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, εφόσον κρίνει ότι η συμπεριφορά δεν είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα επιβάλλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) μέρες. Εφόσον κριθεί εκ μέρους του/τηςΔιευθυντή/ντριας ότι η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα, τότε το παραπέμπει στον Σύλλογο Διδασκόντων προκειμένου ο τελευταίος συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, να επιληφθεί και να επιβάλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. Στην περίπτωση που η φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση αφορά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, επιλαμβάνεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.  Το κάπνισμα είναι μια βλαβερή για την υγεία συνήθεια .Η νομοθεσία είναι πολύ αυστηρή σχετικά με το κάπνισμα στους δημόσιους χώρους και ειδικότερα στα σχολεία. Απαγορεύεται το κάπνισμα για όλους (καθηγητές και μαθητές) σε όλους τους χώρους, εσωτερικούς και εξωτερικούς, εντός του σχολείου (νόμος 4633/2019 αρθ. 17, ΚΥΑ 80727/2019).  Διαφυλάσσουμε την καθαριότητα στους χώρους του σχολείου καθώς η αισθητική αναβάθμιση δημιουργεί ευχάριστο κλίμα και υψηλό επίπεδο πολιτισμού.  Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, αναψυκτικών ή άλλων ροφημάτων στις σχολικές αίθουσες.  Μαθητής/τρια ο/η οποίος/α θα βγει από την τάξη με ωριαία απομάκρυνση υποχρεωτικά θα πρέπει να πάει στο γραφείο του Δ/ντή η Υπ/ντή.  Απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος εξωσχολικών στο χώρο του σχολείου διότι εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών, αλλά και του κτιρίου. Αυτό είναι το «συμβόλαιό μας», το συμβόλαιο μεταξύ μαθητών/τριών, καθηγητών/τριων και Διεύθυνσης του σχολείου. Οφείλουμε όλοι να το τηρούμε, να το βελτιώνουμε και να το αλλάζουμε όπου χρειάζεται, ύστερα από συζήτηση και συμφωνία μεταξύ μας. Τα σχολικά παραπτώματα αντιμετωπίζονται από τη Σχολική Κοινότητα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την παιδαγωγική αρχή, ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή. Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του 1ου Γυμνασίου Περιστερίου, θα γίνει γνωστός σε όλη τη σχολική κοινότητα (μαθητές/τριες, γονείς και κηδεμόνες, καθηγητές/τριες, στο Δήμο Περιστερίου και στη σχολική διοίκηση) και θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου, ενώ θα τυπωθεί και θα αναρτηθεί στους πίνακες ανακοινώσεων του σχολείου. Θα ανανεώνεται με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς με προτάσεις από όλους τους συντελεστές της σχολικής ζωής μέσα από συλλογικές διαδικασίες (συνελεύσεις τάξεων και σχολείου, συνεδριάσεις εκπαιδευτικών, προτάσεις συλλόγου γονέων και κηδεμόνων κτλ.).

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧ.ΈΤΟΥΣ 2024-25

Ακολουθεί το οριστικό πρόγραμμα για το σχολικό έτος 2024-25.                               

 

 

Μπορείτε να το βρείτε στα επισυναπτόμενα αρχεία σε εκτυπώσιμη μορφή.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023-24

Αγαπητά μας παιδιά και αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, το Πρόγραμμα Εξετάσεων του Σεπτεμβρίου 2023-24 μπορείτε να το βρείτε εδώ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΙΟΥΝΙΟΥ 2023-24

Αγαπητά μας παιδιά και αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, το Πρόγραμμα Εξετάσεων του Ιουνίου 2023-24 μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Εργασίες - Δημιουργίες 2023-24

Δείτε τα συνημμένα

Ακούσατε ακούσατε.....

Πρόσκληση

«Έφτιαξα μια ιστορία να μοιάζει αληθινή την έγραψα και έκανα μέσα μου μια ευχή….

Να φύγουνε τα όπλα να ζεσταθεί η γη να απλωθεί ειρήνη αυτή είναι η ευχή

Οι εκπλήξεις είναι φανταστικές

Η αγάπη νικάει»

Την Τρίτη 23 Απριλίου 2024 οι μαθητές των τμημάτων Β2 και Β3 του 1ου Γυμνασίου Περιστερίου, θα παρουσιάσουν σε δραματοποιημένη αφήγηση το παιδικό παραμύθι «Σόλων και Φινέας: ένα αχώριστο δίδυμο», ενώπιον της ίδιας συγγραφέως Χρυσάνθης Σπυροπούλου - Σπανού, η οποία και θα είναι προσκεκλημένη στο σχολείο μας.

Ελάτε να ανακαλύψετε μαζί μας την ιστορία αυτών των δύο αξιαγάπητων φίλων και τις περιπέτειές τους σε ένα μοναδικό ταξίδι γεμάτο εντυπώσεις και συγκινήσεις.

Σας περιμένουμε να μοιραστούμε αυτήν την μαγική εμπειρία μαζί!

Ώρα: 9.00 πμ- 11.00 πμ, στην αίθουσα των πολλαπλών

ΘΕΜΑ: «Ενημέρωση για τη λήψη μέτρων προστασίας για τη μείωση μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικού»

Σύμφωνα με τις από 04-01-2024 οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), και προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού (λοιμώξεις από τον ιό SARS-CoV-2, γρίπη κ.α.) στο σχολικό περιβάλλον συστήνεται η τήρηση βασικών μέτρων από εκπαιδευτικούς, μαθητές και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας & Αθλητισμού με Αρ. Πρωτ.: 1008/ΓΔ4 μπορείτε να βρείτε εδώ.

Από τη Διεύθυνση του σχολείου

Αιτήσεις για ενισχυτική διδασκαλία 2024-25

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

το ΦΕΚ για την Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2024- 2025 μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Σε περίπτωση ενδιαφέροντος, παρακαλούμε να αποσταλλεί συμπληρωμένη η αίτηση στο email του σχολείου έως 25/10/2024.

Την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ενισχυτική διδασκαλία μπορείτε να βρείτε εδώ.

Επισημαίνουμε τα εξής βασικά σημεία:

  • Κριτήριο για την επιλογή-συμμετοχή των μαθητών/τριών στην Ενισχυτική Διδασκαλία αποτελεί η επίδοσή τους στο αντίστοιχο μάθημα.
  • Η Ενισχυτική Διδασκαλία καλύπτει 1-5 διδακτικές ώρες την ημέρα μετά τη λήξη του κανονικού προγράμματος στο σχολείο που θα οριστεί ως Σχολικό Κέντρο Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (ΣΚΑΕ) (δεν είναι απαραίτητα η σχολική μονάδα φοίτησης του παιδιού)
  • Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνείτε με το σχολείο.

Από τη Διεύθυνση

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 30/10 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  2023-24
1o Γ/σιο Περιστερίου                
Α/Α ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΠΕ ΔΕΥΤΕΡΑ 30-10
1 2 3 4 5 6 7
1 ΤΖΑΒΑΡΑ ΑΣ. 06              
Α3         Α2  
2 ΠΡΟΚΟΠΟΥ Μ. 03              
             
3 ΚΑΡΑΜΑΛΑΚΗΣ ΕΜ. 01              
Β1 Γ1 Β3        
4 ΖΟΡΜΠΑ    Α. 02              
Α2 Α2   Α3 Α3    
5 ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Π. 02              
      Β3 Β2 Β2  
6 ΣΕΡΑΦΟΠΟΥΛΟΥ Κ. 02              
      Α1 Α2 Β1 Β1
7 ΜΠΑΛΑΔΗΜΑ Α.                
02 Β2   Γ2 Β1 Β3    
8 ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ Α.                
02              
9 ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ 02              
             
10 ΜΑΥΡΟΓΕΝΗΣ  Κ. 03              
Β3 Γ3 Β2 Γ2      
11 ΜΑΪΣΤΡΕΛΛΗ Ε. 03              
Α1 Α3          
                   
12 ΒΑΣΙΛΑΚΗ Μ. 03   Β1 Γ1        
13 ΚΟΥΖΟΥΠΗ Δ. 03              
             
14 ΖΥΜΗ Μ. 04              
  B2 Β1   Α1 Β3 Β2
15 ΚΥΡΛΗ  Β. 04              
    Α1 Γ1 Β1    
16 ΤΣΙΛΙΜΙΓΚΡΑ Μ. 05   ΓΑΛ          
Γ23 B3 Α23 Β2      
17 ΓΡΥΜΠΟΡΟΥΝΗ Ν. 06              
Γ1 Α1 Γ3 Α2      
18 ΠΡΑΣΙΩΤΗ ΕΙ 07   ΓΕΡ          
Γ23 B3 Α23        
19 ΘΕΟΦΑΝΙΔΟΥ  08              
             
20 ΜΟΥΓΙΑΚΑΚΟΥΣ. 78              
  Γ2     Γ1 Γ3  
21 ΠΑΡΑΔΕΙΣΗ Β. 11              
        Γ3 Α3  
22 ΑΛΙΦΕΡΗ Π. 79              
          Γ2 Α3
23 ΤΖΗΚΑΣ Χ. 17              
      Γ3 Γ2 Γ1 Α2
24 ΣΟΥΒΑΤΖΟΓΛΟΥ ΕΥ. 19              
      Γ3 Γ2 Γ1 Α2
25 ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥ. 80              
             
26 ΦΩΤΙΟΥ ΑΘ. EAE              
2              
  ΡΙΣΤΙΒΟΓΙΕΒΙΤΣ Σ. EAE              
27 3              
  ΤΣΙΜΠΛΙΔΟΥ ΚΥ. ΕΑΕ              
28 2              
29 ΚΑΛΕΓΙΑ ΑΝ ΕΑΕ              
4.04              

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 30/10/2023

ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  2023-24
1o Γ/σιο Περιστερίου                
Α/Α ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΠΕ ΔΕΥΤΕΡΑ 30-10
1 2 3 4 5 6 7
1 ΤΖΑΒΑΡΑ ΑΣ. 06              
Α3         Α2  
2 ΠΡΟΚΟΠΟΥ Μ. 03              
             
3 ΚΑΡΑΜΑΛΑΚΗΣ ΕΜ. 01              
Β1 Γ1 Β3        
4 ΖΟΡΜΠΑ    Α. 02              
Α2 Α2   Α3 Α3    
5 ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Π. 02              
      Β3 Β2 Β2  
6 ΣΕΡΑΦΟΠΟΥΛΟΥ Κ. 02              
      Α1 Α2 Β1 Β1
7 ΜΠΑΛΑΔΗΜΑ Α.                
02 Β2   Γ2 Β1 Β3    
8 ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ Α.                
02              
9 ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ 02              
             
10 ΜΑΥΡΟΓΕΝΗΣ  Κ. 03              
Β3 Γ3 Β2 Γ2      
11 ΜΑΪΣΤΡΕΛΛΗ Ε. 03              
Α1 Α3          
                   
12 ΒΑΣΙΛΑΚΗ Μ. 03   Β1 Γ1        
13 ΚΟΥΖΟΥΠΗ Δ. 03              
             
14 ΖΥΜΗ Μ. 04              
  B2 Β1   Α1 Β3 Β2
15 ΚΥΡΛΗ  Β. 04              
    Α1 Γ1 Β1    
16 ΤΣΙΛΙΜΙΓΚΡΑ Μ. 05   ΓΑΛ          
Γ23 B3 Α23 Β2      
17 ΓΡΥΜΠΟΡΟΥΝΗ Ν. 06              
Γ1 Α1 Γ3 Α2      
18 ΠΡΑΣΙΩΤΗ ΕΙ 07   ΓΕΡ          
Γ23 B3 Α23        
19 ΘΕΟΦΑΝΙΔΟΥ  08              
             
20 ΜΟΥΓΙΑΚΑΚΟΥΣ. 78              
  Γ2     Γ1 Γ3  
21 ΠΑΡΑΔΕΙΣΗ Β. 11              
        Γ3 Α3  
22 ΑΛΙΦΕΡΗ Π. 79              
          Γ2 Α3
23 ΤΖΗΚΑΣ Χ. 17              
      Γ3 Γ2 Γ1 Α2
24 ΣΟΥΒΑΤΖΟΓΛΟΥ ΕΥ. 19              
      Γ3 Γ2 Γ1 Α2
25 ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥ. 80              
             
26 ΦΩΤΙΟΥ ΑΘ. EAE              
2              
  ΡΙΣΤΙΒΟΓΙΕΒΙΤΣ Σ. EAE              
27 3              
  ΤΣΙΜΠΛΙΔΟΥ ΚΥ. ΕΑΕ              
28 2              
29 ΚΑΛΕΓΙΑ ΑΝ ΕΑΕ              
4.04              

Ομιλία με θέμα: "Βία & Παιδί στο Σχολικό Πλαίσιο"

ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2023-24

Αγαπητά μας παιδιά και αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες , το τελικό ωρολόγιο πρόγραμμα μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Attachments:
Download this file (ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.pdf)ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.pdf[ ]319 kB

Αγιασμός σχολ. έτους 2024-25

Το σχολείο μας  ξεκινά τη νέα σχολική χρονιά 2024-25 την Τετάρτη 11/09 με τον Αγιασμό που θα πραγματοποιηθεί στις 09:30 π.μ. στο χώρο του σχολείου.

Στη συνέχεια θα δοθούν τα βιβλία στα παιδιά όλων των τάξεων. Παρακαλούνται οι μαθητές να φέρουν τις σχολικές τους τσάντες για να διευκολυνθούν με τη μεταφορά των βιβλίων.

Καλή και δημιουργική η νέα σχολική χρονιά!

Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών για εκπαιδευτικούς

Σεμινάριο Πρώτων βοηθειών για εκπαιδευτικούς

Την Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023 και ώρα 12:00-14:00 διοργανώθηκε σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας.

Υπεύθυνη διοργάνωσης: Ευτυχία Παπαδοπούλου

Εκδήλωση για τη Σμύρνη

Το 2022 συνδέθηκε άρρηκτα με μία επέτειο, αυτή της Μικρασιατικής Καταστροφής, της μεγαλύτερης εθνικής τραγωδίας του νεότερου ελληνισμού. Με την πυρπόληση της Σμύρνης πραγματοποιήθηκε ο ξεριζωμός του ελληνισμού από τις προαιώνιες εστίες του.

1923: Συνθήκη της Λωζάννης. Ήταν η στιγμή που η διπλωματία ισχυρίστηκε πως θα «γιατρέψει» τις πληγές που άνοιξαν μετά την κατάρρευση του μικρασιατικού μετώπου ..ωστόσο, στάθηκε αυτή η ίδια που συσκότισε το δίκαιο, καθώς τα συμφέροντα κυριάρχησαν και οι δυνατοί καταδίκασαν ανθρώπους να πάρουν τον δρόμο της ανταλλαγής…

Όνειρα , ζωές όλα δοσμένα στη φωτιά… κυριολεκτικά και μεταφορικά..

Θελήσαμε ,λοιπόν, τη φετινή σχολική χρονιά να θυμηθούμε τις δύο αυτές ιστορικές στιγμές , να προσεγγίσουμε βιωματικά, αλλά και ιστορικά τα γεγονότα.

Το αποτέλεσμα αποζημίωσε τις σκληρές προσπάθειες εκπαιδευτικών και μαθητριών/ μαθητών.

Η πρώτη παρουσίαση της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε στον χώρο εκδηλώσεων του Γυμνασίου μας στις 23 Δεκεμβρίου 2022 με την παρουσία και γονέων των παιδιών που συμμετείχαν .

Η δεύτερη έλαβε μέρος στο « Θέατρο Πολιτών» του Δήμου Περιστερίου την Τετάρτη 24 Μαΐου 2023.

Ακολουθούν η αφίσα, το πρόγραμμα, αλλά και στιγμιότυπα από τη δεύτερη εκδήλωση.

Υπεύθυνη εκδήλωσης: Αθανασία Μπαλαδήμα

Την Αφίσα της εκδήλωσης μπορείτε να βρείτε εδώ.

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης μπορείτε να βρείτε εδώ.

1

Video 1

Video 2

Video 3

 

 

 

 

Εργασίες στο μάθημα των Αγγλικών

Εργασίες 2022-23

Α' ΤΑΞΗ

Οι μαθητές της Α' Γυμνασίου παρουσίασαν το αγαπημένο τους βιβλίο.

Επισυνάπτεται το βιβλίο εδώ.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τζούλια Γρυμπορούνη

Γ' ΤΑΞΗ

Οι μαθητές/τριες της Γ' τάξης έγραψαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους για αγαπημένους ελληνικούς προορισμούς με στόχο τη δημιουργία ενός τουριστικού οδηγού (tourist guide book).

Το e-book μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τζούλια Γρυμπορούνη

Γ' Τάξη 2022-23

Γ΄ ΤΑΞΗ 2022-23

Στο πλαίσιο του μαθήματος της “ Ελένης “ του Ευριπίδη, οι μαθητές/τριες του Γ1 τμήματος , προθυμοποιήθηκαν ν αποδώσουν θεατρικά ένα απόσπασμα της εν λόγω τραγωδίας. Το απόσπασμα ήταν μια ελεύθερη διασκευή , την οποία συνέθεσε η διδάσκουσα φιλόλογος καθηγήτρια , κ. Ζορμπά Αμαλία. Οι μαθητές/τριες ασκήθηκαν, λοιπόν, σ΄ ένα «παιγνίδι» ρόλων, υποδυόμενοι την Ελένη και το Μενέλαο αντίστοιχα. Επιπροσθέτως, αναφέρουμε πως την εν λόγω δραματοποίηση πλαισίωσαν και σχετικές με το θέμα αφηγήσεις. Στο σημείο αυτό αναφέρουμε πως από τη διδάσκουσα καθηγήτρια είχε ανατεθεί σε ομάδα μαθητών/τριών ο ρόλος του χορού της τραγωδίας. Το περιεχόμενο του χορικού αντλήθηκε από την ποιητική σύνθεση «Ελένη» , την οποία ο νομπελίστας ποιητής Γ. Σεφέρης εμπνεύστηκε από το μύθο της ομώνυμης τραγωδίας. Η εν λόγω δράση , η οποία έλαβε χώρα στη σχολική αίθουσα την Παρασκευή 26 Μαίου, συνέβαλε στο μέγιστο βαθμό στο να αφομοιώσουν τα βαθύτερα νοήματα και τις ιδέες του Ευριπίδη («διάνοιες»), μέσα από τη βιωματική προσέγγιση της περιπέτειας των ηρώων. Μ αυτό τον τρόπο, καλλιεργήθηκε η ενσυναίσθησή τους , διεισδύοντας στην ουσία του «ελέου» και του «φόβου» και οδηγούμενοι στην «κάθαρση».

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αμαλία Ζορμπά

To δρώμενο μπορείτε το να βρείτε εδώ.


 

Όταν η Λογοτεχνία και η Ιστορία συναντούν τη Δημιουργική Γραφή….. κάνουν θαύματα.
Στη Γ΄ τάξη του Γυμνασίου μας αξιοποιήθηκε η προϋπάρχουσα γνώση και δόθηκε η δυνατότητα να  βιώσουν  οι μαθητές τη Λογοτεχνία και την Ιστορία ως δυναμικές εμπειρίες,  με τελικό αποτέλεσμα την ατομική δημιουργία. Με τη Δημιουργική Γραφή επικοινώνησαν με τους άλλους, κατέθεσαν συναισθήματα, έγιναν ..συγγραφείς.

Το link του ψηφιακού βιβλίου μπορείτε να βρείτε εδώ.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αθανασία Μπαλαδήμα

Σύρος – Ερμούπολη: Ιστορικό Οδοιπορικό

Σύρος – Ερμούπολη: Ιστορικό Οδοιπορικό, μια ενδιαφέρουσα ιστορική διαδρομή και περιβαλλοντική περιπλάνηση στο όμορφο νησί των Κυκλάδων αφήνοντας αξέχαστες εικόνες, εμπειρίες και αναμνήσεις στους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου που συμμετείχαν.

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Ευτυχία Παπαδοπούλου ΠΕ03 & Βασιλική Παραδείση ΠΕ11

Υλικό από το περιβαλλοντικό πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε εδώ.

Έκθεση Φωτογραφίας "Φωτογραφίζω το σχολείο μου"

Αγαπητοί γονείς & κηδεμόνες,

σας προσκαλούμε στην έκθεση φωτογραφίας των μαθητών του τμήματος του σχολείου μας με θέμα:

"Φωτογραφίζω το σχολείο μου"

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 15 Ιουνίου στις 12:30 με το πέρας των προαγωγικών εξετάσεων και απολυτήριων εξετάσεων.

Η διάρκεια της έκθεσης θα είναι 15-23 Ιουνίου και ώρες 09:00-12:00 (μέρες λειτουργίας σχολείου).

Οι συμμετέχοντες μαθητές κατ' αλφαβητική σειρά είναι:

Καροπούλου Μαρία, Κατερινίτσα Αναστασία, Καψάλη Ηλιάνα, Λάζης Αλέξανδρος, Μαντά Γεωργία, Πετροπούλου Νικολέτα, Σακκάς Κωνσταντίνος, Σαντίκ Χριστόφορος Ταλαβερίδης Βασίλης, Φραντζιού Δήμητρα-Μαρία

Επιμέλεια έκθεσης: Εύη Θεοφανίδου & Μαρία Μπεμπένη

Β΄ Τάξη 2022-23

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιλιάδας του Ομήρου ( Β1 και Β3 Γυμνασίου ), οι μαθητές/τριες, παρακινήθηκαν , με αφόρμηση τη Ραψ Α (Σκηνές στον Όλυμπο), να φιλοτεχνήσουν κολάζ και ζωγραφική , σε συνδυασμό με ελεύθερα διασκευασμένους απ' τους ίδιους διαλόγους ανάμεσα στους πρωταγωνιστές της εν λόγω ενότητας , τον Δία , την
Ήρα , τη Θέτιδα και τον Ήφαιστο. Τόσο τα κολάζ και η ζωγραφική απεικόνιση των ηρώων, όσο και οι διάλογοι , ανέδειξαν τη
δημιουργική φαντασία , την ευρηματικότητα και το χιούμορ τους, καθιστώντας πιο ελκυστική την ενότητα και πιο αποτελεσματική την πρόσληψή της από μέρους των μαθητών/τριών.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αμαλία Ζορμπά

Εργασίες μαθητών μπορείτε να βρείτε εδώ.

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β τάξης του 1ου Γυμνασίου Περιστερίου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας γνώρισαν τον σύγχρονο λογοτέχνη Α. Σεργή, τον τόπο και τις ιστορικές συνθήκες του έργου του και ύστερα προχώρησαν στις δικές τους δημιουργίες χρησιμοποιώντας την ίδια αφηγηματική ύλη ή μετασχηματίζοντάς την ανάλογα με την έμπνευσή τους. Για την υλοποίηση του προγράμματος αξιοποιήθηκαν διάφορα λογισμικά (π.χ.κατασκευή πολυτροπικών κειμένων, ψηφιακή αφίσα, ψηφιακό βιβλίο κλπ). Έτσι δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να απολαύσουν τη λογοτεχνία και παράλληλα να ασκηθούν στην αναπαράσταση εικόνων ή σκηνών από το λογοτεχνικό έργο εξοικειωνόμενοι με διάφορους κώδικες που μπορούν να οργανώσουν ή να μεταπλάσουν την αφηγηματική ύλη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Το εν λόγω πρόγραμμα ξεκίνησε από την επιθυμία μας να μεταδώσουμε στους μαθητές μας την αγάπη μας για τη λογοτεχνία, κάτι που δε φαίνεται ναεπιτυγχάνεται με την ισοπεδωτική διδασκαλία του μαθήματος (ενότητες, αφηγηματικές τεχνικές, διαγωνίσματα κλπ.). Αναζητήσαμε, λοιπόν, τρόπους να φέρουμε τους μαθητές μας πιο κοντά στο βιβλίο. Η τεχνολογία αποτέλεσε αρωγό μας στο σχέδιο αυτό, μιας και αποτελεί γέφυρα επικοινωνίας με τη νέα γενιά. Έτσι θέσαμε σε εφαρμογή το συγκεκριμένο πολιτιστικό πρόγραμμα, το οποίο συνέδεσε τη λογοτεχνία με τις νέες τεχνολογίες. Στο πλαίσιο αυτό, κύριο μέλημά μας ήταν να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον των μαθητών γι’αυτό και εμπλουτίσαμε το πρόγραμμα με μια ποικιλία δράσεων συνοδευτικών της
λογοτεχνίας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στο συγκεκριμένο σχέδιο δράσης εφαρμόστηκε η δραστηριοκεντρική, βιωματική, διερευνητική, ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας. Αρχικά παρουσιάστηκε από τους εκπαιδευτικούς ο συγγραφέας και η εποχή του με τη βοήθεια οπτικοακουστικού υλικού. Η γνωριμία των μαθητών με το λογοτεχνικό έργο έγινε είτε με δραματοποιημένη ανάγνωση, είτε με άλλες βιωματικές μεθόδους ( παιχνίδι ρόλων, διασκευασμένους διαλόγους ή αφηγήσεις κ.α). Για το σκοπό αυτό οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες με δική τους επιλογή, η κάθε ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει ένα κεφάλαιο του βιβλίου με δικό της τρόπο (π.χ. δραματοποιημένη αφήγηση, περιληπτική αναδιήγηση, παρουσίαση επιλεγμένων σκηνών του κεφαλαίου, οι οποίες προκάλεσαν εντύπωση ). Σε κάθε συνάντηση μετά την παρουσίαση του κεφαλαίου τα παιδιά με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο ασχολούνταν με φυλλάδια εργασίας που δίνονταν από τους εκπαιδευτικούς και απέβλεπαν σε συγκεκριμένους στόχους, οι μαθητές επέλεγαν κάποιες από τις δραστηριότητες, τις οποίες , στο τέλος της διδακτικής ώρας, παρουσίαζαν στην ολομέλεια της τάξης. Ακολουθούσε συζήτηση, αξιολόγηση και ανατροφοδότηση από τις ομάδες.

Λόγω της έλλειψης χρόνου και των κατάλληλων συνθηκών ( π.χ. εργαστήριο πληροφορικής) , τα παιδιά αναλάμβαναν τη διεκπεραίωση δραστηριοτήτων εκτός σχολικού ωραρίου. Στο πλαίσιο αυτό υλοποίησαν ποικίλες ψηφιακές εργασίες . Επειδή το λογοτεχνικό έργο είχε ως κύριο θέμα τους Μικρασιάτες πρόσφυγες, ασχολήθηκαν οι μαθητές μας με τις δυσχέρειες που συνάντησαν ερχόμενοι στην Ελλάδα. Συνέδεσαν, μάλιστα, με μεγάλη επιτυχία, το θέμα αυτό με την τοπική ιστορία του Περιστερίου. Έκαναν έρευνα σχετικά με την εγκατάσταση των Μικρασιατών προσφύγων στο Περιστέρι, τις ιδιαίτερες
δυσκολίες που συνάντησαν, τις κοινωνικές μεταβολές που συντελέστηκαν προκειμένου να ενσωματωθούν οι Έλληνες πρόσφυγες της Μικράς Ασίας στην πόλη μας. Κάποιες από τις ομάδες με αφορμή τη συγκεκριμένη ιστορική συγκυρία διερεύνησαν γενικότερα τις δυσκολίες που καλείται να αντιμετωπίσει ο πρόσφυγας ή ο μετανάστης που εγκαταλείπει την πατρίδα του. Έτσι οι μαθητές μας προβληματίστηκαν σχετικά με την αποδοχή του πρόσφυγα, « του ξένου», «του άλλου», «του διαφορετικού». Σε αυτό συνέβαλε η προβολή επιλεγμένου οπτικοακουστικού υλικού με θέμα τη διαφορετικότητα, την
αποδοχή του άλλου και δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εκφράσουν τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους, να ευαισθητοποιηθούν και να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, αποκτώντας συναισθήματα συμπάθειας και κατανόησης για τον άλλο.
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την αγωνία για τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών, δεδομένου του φόρτου εργασιών και της έλλειψης ελεύθερου χρόνου. Η εφαρμογή όμως ήταν για μας μια ευχάριστη έκπληξη. Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενθουσιασμό και τον μετέδωσαν και στους άλλους, κάπως αδιάφορους, αρχικά, μαθητές. Δεδομένων των ευρύτερων δραστηριοτήτων των μαθητών (αθλητικές δράσεις, εξωσχολικές υποχρεώσεις) πρόβλημα αποτέλεσε η έλλειψη ελεύθερου χρόνου. Σε όσα σημεία διακρίναμε κόπωση των μαθητών, αλλάζαμε τις δραστηριότητες. Παρατηρήσαμε ιδιαίτερο ενθουσιασμό των μαθητών σε όποια δραστηριότητα είχε να κάνει με το θέατρο, τη δημιουργική γραφή και γενικά με την ελεύθερη δράση των μαθητών. Αντίθετα, όσες δραστηριότητες προσέγγιζαν την καθημερινή διδακτική πρακτική ( π.χ. έρευνα στο διαδίκτυο) διακρίναμε δισταγμό ή και άρνηση. Μερικοί μαθητές που αρχικά ήταν διστακτικοί σε δράσεις που τους «εξέθεταν» στα μάτια των συμμαθητών τους ( π.χ. θεατρικό παιχνίδι) γρήγορα τις ξεπέρασαν. Αφίσες, ψηφιακό βιβλίο, power point κ. α. προσέλκυσαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των μαθητών.

Υπεύθυνες καθηγήτριες : Αθανασίου Παρασκευή, Κούτλα Αικατερίνη, Καρατζά Ελευθερία

Ακολουθούν οι εργασίες μαθητών:

Μικρασιάτες Πρόσφυγες

Μικρασιατική εκστρατεία

Οι πρώτες ανάγκες ενός πρόσφυγα

Το γαλάζιο που μας ενώνει