ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023-24
Αγαπητά μας παιδιά και αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, το Πρόγραμμα Εξετάσεων του Σεπτεμβρίου 2023-24 μπορείτε να το βρείτε εδώ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΙΟΥΝΙΟΥ 2023-24
Αγαπητά μας παιδιά και αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, το Πρόγραμμα Εξετάσεων του Ιουνίου 2023-24 μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Εργασίες - Δημιουργίες 2023-24
Δείτε τα συνημμένα
Ακούσατε ακούσατε.....
Πρόσκληση
«Έφτιαξα μια ιστορία να μοιάζει αληθινή την έγραψα και έκανα μέσα μου μια ευχή….
Να φύγουνε τα όπλα να ζεσταθεί η γη να απλωθεί ειρήνη αυτή είναι η ευχή
Οι εκπλήξεις είναι φανταστικές
Η αγάπη νικάει»
Την Τρίτη 23 Απριλίου 2024 οι μαθητές των τμημάτων Β2 και Β3 του 1ου Γυμνασίου Περιστερίου, θα παρουσιάσουν σε δραματοποιημένη αφήγηση το παιδικό παραμύθι «Σόλων και Φινέας: ένα αχώριστο δίδυμο», ενώπιον της ίδιας συγγραφέως Χρυσάνθης Σπυροπούλου - Σπανού, η οποία και θα είναι προσκεκλημένη στο σχολείο μας.
Ελάτε να ανακαλύψετε μαζί μας την ιστορία αυτών των δύο αξιαγάπητων φίλων και τις περιπέτειές τους σε ένα μοναδικό ταξίδι γεμάτο εντυπώσεις και συγκινήσεις.
Σας περιμένουμε να μοιραστούμε αυτήν την μαγική εμπειρία μαζί!
Ώρα: 9.00 πμ- 11.00 πμ, στην αίθουσα των πολλαπλών
ΘΕΜΑ: «Ενημέρωση για τη λήψη μέτρων προστασίας για τη μείωση μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικού»
Σύμφωνα με τις από 04-01-2024 οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), και προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού (λοιμώξεις από τον ιό SARS-CoV-2, γρίπη κ.α.) στο σχολικό περιβάλλον συστήνεται η τήρηση βασικών μέτρων από εκπαιδευτικούς, μαθητές και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας & Αθλητισμού με Αρ. Πρωτ.: 1008/ΓΔ4 μπορείτε να βρείτε εδώ.
Από τη Διεύθυνση του σχολείου
Αιτήσεις για ενισχυτική διδασκαλία 2023-24
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
το ΦΕΚ για την Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2023- 2024 μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Σε περίπτωση ενδιαφέροντος, παρακαλούμε να αποσταλλεί συμπληρωμένη η αίτηση στο email του σχολείου έως 13/11/2023.
Την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ενισχυτική διδασκαλία μπορείτε να βρείτε εδώ.
Επισημαίνουμε τα εξής βασικά σημεία:
- Κριτήριο για την επιλογή-συμμετοχή των μαθητών/τριών στην Ενισχυτική Διδασκαλία αποτελεί η επίδοσή τους στο αντίστοιχο μάθημα.
- Η Ενισχυτική Διδασκαλία καλύπτει 1-5 διδακτικές ώρες την ημέρα μετά τη λήξη του κανονικού προγράμματος στο σχολείο που θα οριστεί ως Σχολικό Κέντρο Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (ΣΚΑΕ) (δεν είναι απαραίτητα η σχολική μονάδα φοίτησης του παιδιού)
- Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας.
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνείτε με το σχολείο.
Από τη Διεύθυνση
ΔΕΥΤΕΡΑ 30/10 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑ | ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2023-24 | ||||||||
1o Γ/σιο Περιστερίου | |||||||||
Α/Α | ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ | ΠΕ | ΔΕΥΤΕΡΑ 30-10 | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
1 | ΤΖΑΒΑΡΑ ΑΣ. | 06 | |||||||
Α3 | Α2 | ||||||||
2 | ΠΡΟΚΟΠΟΥ Μ. | 03 | |||||||
3 | ΚΑΡΑΜΑΛΑΚΗΣ ΕΜ. | 01 | |||||||
Β1 | Γ1 | Β3 | |||||||
4 | ΖΟΡΜΠΑ Α. | 02 | |||||||
Α2 | Α2 | Α3 | Α3 | ||||||
5 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Π. | 02 | |||||||
Β3 | Β2 | Β2 | |||||||
6 | ΣΕΡΑΦΟΠΟΥΛΟΥ Κ. | 02 | |||||||
Α1 | Α2 | Β1 | Β1 | ||||||
7 | ΜΠΑΛΑΔΗΜΑ Α. | ||||||||
02 | Β2 | Γ2 | Β1 | Β3 | |||||
8 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ Α. | ||||||||
02 | |||||||||
9 | ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ | 02 | |||||||
10 | ΜΑΥΡΟΓΕΝΗΣ Κ. | 03 | |||||||
Β3 | Γ3 | Β2 | Γ2 | ||||||
11 | ΜΑΪΣΤΡΕΛΛΗ Ε. | 03 | |||||||
Α1 | Α3 | ||||||||
12 | ΒΑΣΙΛΑΚΗ Μ. | 03 | Β1 | Γ1 | |||||
13 | ΚΟΥΖΟΥΠΗ Δ. | 03 | |||||||
14 | ΖΥΜΗ Μ. | 04 | |||||||
B2 | Β1 | Α1 | Β3 | Β2 | |||||
15 | ΚΥΡΛΗ Β. | 04 | |||||||
Α1 | Γ1 | Β1 | |||||||
16 | ΤΣΙΛΙΜΙΓΚΡΑ Μ. | 05 | ΓΑΛ | ||||||
Γ23 | B3 | Α23 | Β2 | ||||||
17 | ΓΡΥΜΠΟΡΟΥΝΗ Ν. | 06 | |||||||
Γ1 | Α1 | Γ3 | Α2 | ||||||
18 | ΠΡΑΣΙΩΤΗ ΕΙ | 07 | ΓΕΡ | ||||||
Γ23 | B3 | Α23 | |||||||
19 | ΘΕΟΦΑΝΙΔΟΥ | 08 | |||||||
20 | ΜΟΥΓΙΑΚΑΚΟΥΣ. | 78 | |||||||
Γ2 | Γ1 | Γ3 | |||||||
21 | ΠΑΡΑΔΕΙΣΗ Β. | 11 | |||||||
Γ3 | Α3 | ||||||||
22 | ΑΛΙΦΕΡΗ Π. | 79 | |||||||
Γ2 | Α3 | ||||||||
23 | ΤΖΗΚΑΣ Χ. | 17 | |||||||
Γ3 | Γ2 | Γ1 | Α2 | ||||||
24 | ΣΟΥΒΑΤΖΟΓΛΟΥ ΕΥ. | 19 | |||||||
Γ3 | Γ2 | Γ1 | Α2 | ||||||
25 | ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥ. | 80 | |||||||
26 | ΦΩΤΙΟΥ ΑΘ. | EAE | |||||||
2 | |||||||||
ΡΙΣΤΙΒΟΓΙΕΒΙΤΣ Σ. | EAE | ||||||||
27 | 3 | ||||||||
ΤΣΙΜΠΛΙΔΟΥ ΚΥ. | ΕΑΕ | ||||||||
28 | 2 | ||||||||
29 | ΚΑΛΕΓΙΑ ΑΝ | ΕΑΕ | |||||||
4.04 |
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 30/10/2023
ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑ | ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2023-24 | ||||||||
1o Γ/σιο Περιστερίου | |||||||||
Α/Α | ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ | ΠΕ | ΔΕΥΤΕΡΑ 30-10 | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
1 | ΤΖΑΒΑΡΑ ΑΣ. | 06 | |||||||
Α3 | Α2 | ||||||||
2 | ΠΡΟΚΟΠΟΥ Μ. | 03 | |||||||
3 | ΚΑΡΑΜΑΛΑΚΗΣ ΕΜ. | 01 | |||||||
Β1 | Γ1 | Β3 | |||||||
4 | ΖΟΡΜΠΑ Α. | 02 | |||||||
Α2 | Α2 | Α3 | Α3 | ||||||
5 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Π. | 02 | |||||||
Β3 | Β2 | Β2 | |||||||
6 | ΣΕΡΑΦΟΠΟΥΛΟΥ Κ. | 02 | |||||||
Α1 | Α2 | Β1 | Β1 | ||||||
7 | ΜΠΑΛΑΔΗΜΑ Α. | ||||||||
02 | Β2 | Γ2 | Β1 | Β3 | |||||
8 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ Α. | ||||||||
02 | |||||||||
9 | ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ | 02 | |||||||
10 | ΜΑΥΡΟΓΕΝΗΣ Κ. | 03 | |||||||
Β3 | Γ3 | Β2 | Γ2 | ||||||
11 | ΜΑΪΣΤΡΕΛΛΗ Ε. | 03 | |||||||
Α1 | Α3 | ||||||||
12 | ΒΑΣΙΛΑΚΗ Μ. | 03 | Β1 | Γ1 | |||||
13 | ΚΟΥΖΟΥΠΗ Δ. | 03 | |||||||
14 | ΖΥΜΗ Μ. | 04 | |||||||
B2 | Β1 | Α1 | Β3 | Β2 | |||||
15 | ΚΥΡΛΗ Β. | 04 | |||||||
Α1 | Γ1 | Β1 | |||||||
16 | ΤΣΙΛΙΜΙΓΚΡΑ Μ. | 05 | ΓΑΛ | ||||||
Γ23 | B3 | Α23 | Β2 | ||||||
17 | ΓΡΥΜΠΟΡΟΥΝΗ Ν. | 06 | |||||||
Γ1 | Α1 | Γ3 | Α2 | ||||||
18 | ΠΡΑΣΙΩΤΗ ΕΙ | 07 | ΓΕΡ | ||||||
Γ23 | B3 | Α23 | |||||||
19 | ΘΕΟΦΑΝΙΔΟΥ | 08 | |||||||
20 | ΜΟΥΓΙΑΚΑΚΟΥΣ. | 78 | |||||||
Γ2 | Γ1 | Γ3 | |||||||
21 | ΠΑΡΑΔΕΙΣΗ Β. | 11 | |||||||
Γ3 | Α3 | ||||||||
22 | ΑΛΙΦΕΡΗ Π. | 79 | |||||||
Γ2 | Α3 | ||||||||
23 | ΤΖΗΚΑΣ Χ. | 17 | |||||||
Γ3 | Γ2 | Γ1 | Α2 | ||||||
24 | ΣΟΥΒΑΤΖΟΓΛΟΥ ΕΥ. | 19 | |||||||
Γ3 | Γ2 | Γ1 | Α2 | ||||||
25 | ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥ. | 80 | |||||||
26 | ΦΩΤΙΟΥ ΑΘ. | EAE | |||||||
2 | |||||||||
ΡΙΣΤΙΒΟΓΙΕΒΙΤΣ Σ. | EAE | ||||||||
27 | 3 | ||||||||
ΤΣΙΜΠΛΙΔΟΥ ΚΥ. | ΕΑΕ | ||||||||
28 | 2 | ||||||||
29 | ΚΑΛΕΓΙΑ ΑΝ | ΕΑΕ | |||||||
4.04 |
ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2023-24
Αγαπητά μας παιδιά και αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες , το τελικό ωρολόγιο πρόγραμμα μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Αγιασμός σχολ. έτους 2024-25
Το σχολείο μας ξεκινά τη νέα σχολική χρονιά 2024-25 την Τετάρτη 11/09 με τον Αγιασμό που θα πραγματοποιηθεί στις 09:30 π.μ. στο χώρο του σχολείου.
Στη συνέχεια θα δοθούν τα βιβλία στα παιδιά όλων των τάξεων. Παρακαλούνται οι μαθητές να φέρουν τις σχολικές τους τσάντες για να διευκολυνθούν με τη μεταφορά των βιβλίων.
Καλή και δημιουργική η νέα σχολική χρονιά!
Εκδήλωση για τη Σμύρνη
Το 2022 συνδέθηκε άρρηκτα με μία επέτειο, αυτή της Μικρασιατικής Καταστροφής, της μεγαλύτερης εθνικής τραγωδίας του νεότερου ελληνισμού. Με την πυρπόληση της Σμύρνης πραγματοποιήθηκε ο ξεριζωμός του ελληνισμού από τις προαιώνιες εστίες του.
1923: Συνθήκη της Λωζάννης. Ήταν η στιγμή που η διπλωματία ισχυρίστηκε πως θα «γιατρέψει» τις πληγές που άνοιξαν μετά την κατάρρευση του μικρασιατικού μετώπου ..ωστόσο, στάθηκε αυτή η ίδια που συσκότισε το δίκαιο, καθώς τα συμφέροντα κυριάρχησαν και οι δυνατοί καταδίκασαν ανθρώπους να πάρουν τον δρόμο της ανταλλαγής…
Όνειρα , ζωές όλα δοσμένα στη φωτιά… κυριολεκτικά και μεταφορικά..
Θελήσαμε ,λοιπόν, τη φετινή σχολική χρονιά να θυμηθούμε τις δύο αυτές ιστορικές στιγμές , να προσεγγίσουμε βιωματικά, αλλά και ιστορικά τα γεγονότα.
Το αποτέλεσμα αποζημίωσε τις σκληρές προσπάθειες εκπαιδευτικών και μαθητριών/ μαθητών.
Η πρώτη παρουσίαση της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε στον χώρο εκδηλώσεων του Γυμνασίου μας στις 23 Δεκεμβρίου 2022 με την παρουσία και γονέων των παιδιών που συμμετείχαν .
Η δεύτερη έλαβε μέρος στο « Θέατρο Πολιτών» του Δήμου Περιστερίου την Τετάρτη 24 Μαΐου 2023.
Ακολουθούν η αφίσα, το πρόγραμμα, αλλά και στιγμιότυπα από τη δεύτερη εκδήλωση.
Υπεύθυνη εκδήλωσης: Αθανασία Μπαλαδήμα
Την Αφίσα της εκδήλωσης μπορείτε να βρείτε εδώ.
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης μπορείτε να βρείτε εδώ.
Εργασίες στο μάθημα των Αγγλικών
Εργασίες 2022-23
Α' ΤΑΞΗ
Οι μαθητές της Α' Γυμνασίου παρουσίασαν το αγαπημένο τους βιβλίο.
Επισυνάπτεται το βιβλίο εδώ.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τζούλια Γρυμπορούνη
Γ' ΤΑΞΗ
Οι μαθητές/τριες της Γ' τάξης έγραψαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους για αγαπημένους ελληνικούς προορισμούς με στόχο τη δημιουργία ενός τουριστικού οδηγού (tourist guide book).
Το e-book μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τζούλια Γρυμπορούνη
Γ' Τάξη 2022-23
Γ΄ ΤΑΞΗ 2022-23
Στο πλαίσιο του μαθήματος της “ Ελένης “ του Ευριπίδη, οι μαθητές/τριες του Γ1 τμήματος , προθυμοποιήθηκαν ν αποδώσουν θεατρικά ένα απόσπασμα της εν λόγω τραγωδίας. Το απόσπασμα ήταν μια ελεύθερη διασκευή , την οποία συνέθεσε η διδάσκουσα φιλόλογος καθηγήτρια , κ. Ζορμπά Αμαλία. Οι μαθητές/τριες ασκήθηκαν, λοιπόν, σ΄ ένα «παιγνίδι» ρόλων, υποδυόμενοι την Ελένη και το Μενέλαο αντίστοιχα. Επιπροσθέτως, αναφέρουμε πως την εν λόγω δραματοποίηση πλαισίωσαν και σχετικές με το θέμα αφηγήσεις. Στο σημείο αυτό αναφέρουμε πως από τη διδάσκουσα καθηγήτρια είχε ανατεθεί σε ομάδα μαθητών/τριών ο ρόλος του χορού της τραγωδίας. Το περιεχόμενο του χορικού αντλήθηκε από την ποιητική σύνθεση «Ελένη» , την οποία ο νομπελίστας ποιητής Γ. Σεφέρης εμπνεύστηκε από το μύθο της ομώνυμης τραγωδίας. Η εν λόγω δράση , η οποία έλαβε χώρα στη σχολική αίθουσα την Παρασκευή 26 Μαίου, συνέβαλε στο μέγιστο βαθμό στο να αφομοιώσουν τα βαθύτερα νοήματα και τις ιδέες του Ευριπίδη («διάνοιες»), μέσα από τη βιωματική προσέγγιση της περιπέτειας των ηρώων. Μ αυτό τον τρόπο, καλλιεργήθηκε η ενσυναίσθησή τους , διεισδύοντας στην ουσία του «ελέου» και του «φόβου» και οδηγούμενοι στην «κάθαρση».
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αμαλία Ζορμπά
To δρώμενο μπορείτε το να βρείτε εδώ.
Όταν η Λογοτεχνία και η Ιστορία συναντούν τη Δημιουργική Γραφή….. κάνουν θαύματα.
Στη Γ΄ τάξη του Γυμνασίου μας αξιοποιήθηκε η προϋπάρχουσα γνώση και δόθηκε η δυνατότητα να βιώσουν οι μαθητές τη Λογοτεχνία και την Ιστορία ως δυναμικές εμπειρίες, με τελικό αποτέλεσμα την ατομική δημιουργία. Με τη Δημιουργική Γραφή επικοινώνησαν με τους άλλους, κατέθεσαν συναισθήματα, έγιναν ..συγγραφείς.
Το link του ψηφιακού βιβλίου μπορείτε να βρείτε εδώ.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αθανασία Μπαλαδήμα
Σύρος – Ερμούπολη: Ιστορικό Οδοιπορικό
Σύρος – Ερμούπολη: Ιστορικό Οδοιπορικό, μια ενδιαφέρουσα ιστορική διαδρομή και περιβαλλοντική περιπλάνηση στο όμορφο νησί των Κυκλάδων αφήνοντας αξέχαστες εικόνες, εμπειρίες και αναμνήσεις στους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου που συμμετείχαν.
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Ευτυχία Παπαδοπούλου ΠΕ03 & Βασιλική Παραδείση ΠΕ11
Υλικό από το περιβαλλοντικό πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε εδώ.
Έκθεση Φωτογραφίας "Φωτογραφίζω το σχολείο μου"
Αγαπητοί γονείς & κηδεμόνες,
σας προσκαλούμε στην έκθεση φωτογραφίας των μαθητών του τμήματος του σχολείου μας με θέμα:
"Φωτογραφίζω το σχολείο μου"
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 15 Ιουνίου στις 12:30 με το πέρας των προαγωγικών εξετάσεων και απολυτήριων εξετάσεων.
Η διάρκεια της έκθεσης θα είναι 15-23 Ιουνίου και ώρες 09:00-12:00 (μέρες λειτουργίας σχολείου).
Οι συμμετέχοντες μαθητές κατ' αλφαβητική σειρά είναι:
Καροπούλου Μαρία, Κατερινίτσα Αναστασία, Καψάλη Ηλιάνα, Λάζης Αλέξανδρος, Μαντά Γεωργία, Πετροπούλου Νικολέτα, Σακκάς Κωνσταντίνος, Σαντίκ Χριστόφορος Ταλαβερίδης Βασίλης, Φραντζιού Δήμητρα-Μαρία
Επιμέλεια έκθεσης: Εύη Θεοφανίδου & Μαρία Μπεμπένη
Β΄ Τάξη 2022-23
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιλιάδας του Ομήρου ( Β1 και Β3 Γυμνασίου ), οι μαθητές/τριες, παρακινήθηκαν , με αφόρμηση τη Ραψ Α (Σκηνές στον Όλυμπο), να φιλοτεχνήσουν κολάζ και ζωγραφική , σε συνδυασμό με ελεύθερα διασκευασμένους απ' τους ίδιους διαλόγους ανάμεσα στους πρωταγωνιστές της εν λόγω ενότητας , τον Δία , την
Ήρα , τη Θέτιδα και τον Ήφαιστο. Τόσο τα κολάζ και η ζωγραφική απεικόνιση των ηρώων, όσο και οι διάλογοι , ανέδειξαν τη
δημιουργική φαντασία , την ευρηματικότητα και το χιούμορ τους, καθιστώντας πιο ελκυστική την ενότητα και πιο αποτελεσματική την πρόσληψή της από μέρους των μαθητών/τριών.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αμαλία Ζορμπά
Εργασίες μαθητών μπορείτε να βρείτε εδώ.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β τάξης του 1ου Γυμνασίου Περιστερίου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας γνώρισαν τον σύγχρονο λογοτέχνη Α. Σεργή, τον τόπο και τις ιστορικές συνθήκες του έργου του και ύστερα προχώρησαν στις δικές τους δημιουργίες χρησιμοποιώντας την ίδια αφηγηματική ύλη ή μετασχηματίζοντάς την ανάλογα με την έμπνευσή τους. Για την υλοποίηση του προγράμματος αξιοποιήθηκαν διάφορα λογισμικά (π.χ.κατασκευή πολυτροπικών κειμένων, ψηφιακή αφίσα, ψηφιακό βιβλίο κλπ). Έτσι δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να απολαύσουν τη λογοτεχνία και παράλληλα να ασκηθούν στην αναπαράσταση εικόνων ή σκηνών από το λογοτεχνικό έργο εξοικειωνόμενοι με διάφορους κώδικες που μπορούν να οργανώσουν ή να μεταπλάσουν την αφηγηματική ύλη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Το εν λόγω πρόγραμμα ξεκίνησε από την επιθυμία μας να μεταδώσουμε στους μαθητές μας την αγάπη μας για τη λογοτεχνία, κάτι που δε φαίνεται ναεπιτυγχάνεται με την ισοπεδωτική διδασκαλία του μαθήματος (ενότητες, αφηγηματικές τεχνικές, διαγωνίσματα κλπ.). Αναζητήσαμε, λοιπόν, τρόπους να φέρουμε τους μαθητές μας πιο κοντά στο βιβλίο. Η τεχνολογία αποτέλεσε αρωγό μας στο σχέδιο αυτό, μιας και αποτελεί γέφυρα επικοινωνίας με τη νέα γενιά. Έτσι θέσαμε σε εφαρμογή το συγκεκριμένο πολιτιστικό πρόγραμμα, το οποίο συνέδεσε τη λογοτεχνία με τις νέες τεχνολογίες. Στο πλαίσιο αυτό, κύριο μέλημά μας ήταν να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον των μαθητών γι’αυτό και εμπλουτίσαμε το πρόγραμμα με μια ποικιλία δράσεων συνοδευτικών της
λογοτεχνίας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στο συγκεκριμένο σχέδιο δράσης εφαρμόστηκε η δραστηριοκεντρική, βιωματική, διερευνητική, ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας. Αρχικά παρουσιάστηκε από τους εκπαιδευτικούς ο συγγραφέας και η εποχή του με τη βοήθεια οπτικοακουστικού υλικού. Η γνωριμία των μαθητών με το λογοτεχνικό έργο έγινε είτε με δραματοποιημένη ανάγνωση, είτε με άλλες βιωματικές μεθόδους ( παιχνίδι ρόλων, διασκευασμένους διαλόγους ή αφηγήσεις κ.α). Για το σκοπό αυτό οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες με δική τους επιλογή, η κάθε ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει ένα κεφάλαιο του βιβλίου με δικό της τρόπο (π.χ. δραματοποιημένη αφήγηση, περιληπτική αναδιήγηση, παρουσίαση επιλεγμένων σκηνών του κεφαλαίου, οι οποίες προκάλεσαν εντύπωση ). Σε κάθε συνάντηση μετά την παρουσίαση του κεφαλαίου τα παιδιά με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο ασχολούνταν με φυλλάδια εργασίας που δίνονταν από τους εκπαιδευτικούς και απέβλεπαν σε συγκεκριμένους στόχους, οι μαθητές επέλεγαν κάποιες από τις δραστηριότητες, τις οποίες , στο τέλος της διδακτικής ώρας, παρουσίαζαν στην ολομέλεια της τάξης. Ακολουθούσε συζήτηση, αξιολόγηση και ανατροφοδότηση από τις ομάδες.
Λόγω της έλλειψης χρόνου και των κατάλληλων συνθηκών ( π.χ. εργαστήριο πληροφορικής) , τα παιδιά αναλάμβαναν τη διεκπεραίωση δραστηριοτήτων εκτός σχολικού ωραρίου. Στο πλαίσιο αυτό υλοποίησαν ποικίλες ψηφιακές εργασίες . Επειδή το λογοτεχνικό έργο είχε ως κύριο θέμα τους Μικρασιάτες πρόσφυγες, ασχολήθηκαν οι μαθητές μας με τις δυσχέρειες που συνάντησαν ερχόμενοι στην Ελλάδα. Συνέδεσαν, μάλιστα, με μεγάλη επιτυχία, το θέμα αυτό με την τοπική ιστορία του Περιστερίου. Έκαναν έρευνα σχετικά με την εγκατάσταση των Μικρασιατών προσφύγων στο Περιστέρι, τις ιδιαίτερες
δυσκολίες που συνάντησαν, τις κοινωνικές μεταβολές που συντελέστηκαν προκειμένου να ενσωματωθούν οι Έλληνες πρόσφυγες της Μικράς Ασίας στην πόλη μας. Κάποιες από τις ομάδες με αφορμή τη συγκεκριμένη ιστορική συγκυρία διερεύνησαν γενικότερα τις δυσκολίες που καλείται να αντιμετωπίσει ο πρόσφυγας ή ο μετανάστης που εγκαταλείπει την πατρίδα του. Έτσι οι μαθητές μας προβληματίστηκαν σχετικά με την αποδοχή του πρόσφυγα, « του ξένου», «του άλλου», «του διαφορετικού». Σε αυτό συνέβαλε η προβολή επιλεγμένου οπτικοακουστικού υλικού με θέμα τη διαφορετικότητα, την
αποδοχή του άλλου και δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εκφράσουν τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους, να ευαισθητοποιηθούν και να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, αποκτώντας συναισθήματα συμπάθειας και κατανόησης για τον άλλο.
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την αγωνία για τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών, δεδομένου του φόρτου εργασιών και της έλλειψης ελεύθερου χρόνου. Η εφαρμογή όμως ήταν για μας μια ευχάριστη έκπληξη. Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενθουσιασμό και τον μετέδωσαν και στους άλλους, κάπως αδιάφορους, αρχικά, μαθητές. Δεδομένων των ευρύτερων δραστηριοτήτων των μαθητών (αθλητικές δράσεις, εξωσχολικές υποχρεώσεις) πρόβλημα αποτέλεσε η έλλειψη ελεύθερου χρόνου. Σε όσα σημεία διακρίναμε κόπωση των μαθητών, αλλάζαμε τις δραστηριότητες. Παρατηρήσαμε ιδιαίτερο ενθουσιασμό των μαθητών σε όποια δραστηριότητα είχε να κάνει με το θέατρο, τη δημιουργική γραφή και γενικά με την ελεύθερη δράση των μαθητών. Αντίθετα, όσες δραστηριότητες προσέγγιζαν την καθημερινή διδακτική πρακτική ( π.χ. έρευνα στο διαδίκτυο) διακρίναμε δισταγμό ή και άρνηση. Μερικοί μαθητές που αρχικά ήταν διστακτικοί σε δράσεις που τους «εξέθεταν» στα μάτια των συμμαθητών τους ( π.χ. θεατρικό παιχνίδι) γρήγορα τις ξεπέρασαν. Αφίσες, ψηφιακό βιβλίο, power point κ. α. προσέλκυσαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των μαθητών.
Υπεύθυνες καθηγήτριες : Αθανασίου Παρασκευή, Κούτλα Αικατερίνη, Καρατζά Ελευθερία
Ακολουθούν οι εργασίες μαθητών:
Α' Τάξη 2022-23
ΙΣΤΟΡΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ
Ένας πολίτης, νησιωτικής πόλης της Συμμαχίας της Δήλου, επισκέπτεται την Αθήνα ως μέλος της αντιπροσωπείας της πόλης του για τα Μεγάλα Παναθήναια , στα μέσα της δεκαετίας το 440 π.Χ. Στη συνάντησή του με τον Αθηναίο πολίτη, παλιό του γνώριμο, ο νησιώτης διαμαρτύρεται για την κατάσταση στη Συμμαχία και ο Αθηναίος απαντά υπερασπιζόμενος τις επιλογές της πόλης του. Προσπαθήστε να αναπαραστήσετε το
διάλογό τους.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αθανασίου Παρασκευή
Δείτε τις εργασίες των μαθητών: